כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגרי"ש לדיבוק: אין לי עסק איתך • חשיפה

סערת ה'דיבוק': בבוקר הטקס בישיבת 'השלום', הובא הבחור מברזיל לבית הגרי"ש אלישיב • הגרי"ש אמר: 'אין לי עסק עם דיבוקים', ובירכו מרחוק • עם זאת, הגרי"ש לא שולל את אמיתות הטענה

טקס הוצאת ה'דיבוק'. צילום: אלי קובין
טקס הוצאת ה'דיבוק'. צילום: אלי קובין

הניסיון הקודם כשל, ובימים אלה יתקיים טקס חשאי ומצומצם, במהלכו ינסו המקובלים לחלץ בכל זאת את רוח הרפאים. בינתיים, הציבור החרדי בארץ ובתפוצות שקוע בפרשת 'הדיבוק'. כולם שואלים וחוקרים האם אכן מדובר ב'דיבוק' או שמא מדובר באדם שנכנסה בו מחלת 'רדיפה'.

התבטאות מפתיעה בנושא נשמעה מפיו של פוסק הדור הגרי"ש אלישיב ונחשפת היום ברשת 'קו עיתונות דתית'.

בבוקר המעמד בישיבת 'השלום', כשהגיע אליו האיש מברזיל הטוען ל'דיבוק' כדי לקבל את ברכתו, אמר הגרי"ש למלוויו: "אין לי עסק עם דיבוקים". רק מרחוק הסכים לברך את האיש בברכת "רפואה שלימה – רפואת הנפש ורפואת הגוף".

התלמידים המקורבים של הגרי"ש סיפרו בהתלהבות, כי דברים אל ממשיכים את משנתו של הגאון מוילנא, עליו מסופר, כי כשהובא לפניו 'דיבוק', אמר: "אני לא רוצה שייכות איתך".

עורך 'השבוע בירושלים', שלמה קוק, המקורב להגרי"ש אלישיב, הוא העיתונאי היחיד שהצליח להשתתף לכל אורך מעמד ה'דיבוק' בשבוע שעבר. בעיתונו הוא מתאר בפרוטרוט את כל אשר אירע ביום רביעי שעבר, תוך שהוא מסייג את דבריו ומביא את דברי הגרי"ש.

קוק חושף עוד, כי במקרה 'הדיבוק' פנחס בן סופיה מדימונה שפורסם בשנת תשנ"ט, נשאל מרן האם יש להימנע מלספר את פרטי המקרה לצעירים בשעה שלא כולם היו בטוחים כי אכן היה זה 'דיבוק' אמיתי.

תשובתו של הגרי"ש הייתה רטורית: "האם אתה יכול להישבע שזה לא דיבוק?". והוסיף: "אם אנשים מקבלים מזה חיזוק, מדוע לא לספר?".

זהו המסר גם בשבוע שאחרי ה'דיבוק' מברזיל. "בין אם מדובר ב'דיבוק' ובין אם לאו", נכתב ברשת 'קו עיתונות דתית'. "דבריו של מרן הגרי"ש מלפני 11 שנים עוד מהדהדים באוזנינו ומתאימים מילה במילה למתרחש בימים אלו בירושלים. אם אנשים מתחזקים מזה, למה לא לפרסם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}