כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

במת השטנה: אלי ישי מוצג כנאצי

תיאטרון 'הבימה' מעלה בימים אלו הצגה בה מוצג שר הפנים, אלי ישי, כמשתייך לתנועה הנאצית • הסיבה למתקפה: טיפול שר הפנים בעובדים הזרים • ח"כים מאיימים: נשלול כספים מהתיאטרון

אלי ישי. מוצג כנאצי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
אלי ישי. מוצג כנאצי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

נדמה שהפעם הם עברו כל גבול: תיאטרון 'הבימה', הידוע בשימושו הציני בבמה הקלוקלת הנמצאת ברשותו, בכדי לקדם אג'נדה אנטי-דתית ויהודית, רושם השבוע שפל חדש. שפל מזעזע במיוחד.

בהצגה המכונה 'נפגעי חרדה', שתעלה השבוע בתיאטרון, מוצג שר הפנים, אלי ישי, כדמות נאצית, כשתוך כדי ההצגה מרים השחקן המציג את ידו במועל יד.

זעמם של יוצרי ההצגה, בעקבותיו החליטו לצאת נגד שר הפנים באופן חסר-תקדים, יצא על קריאתו של שר הפנים לגרש את העובדים הזרים. ישי שהביא הוכחות ונתונים על כך שבתוך מספר שנים יהיו בארץ כמליון עובדים זרים, שיביאו עמם מחלות רבות, ויגרמו להתבוללות, זכה לקיתונות של בוז בקרב 'יפי הנפש' שדואגים אם לא לבני עמם, אז לפחות לעובדים זרים שהביאו עמם לארץ זוהמה והשחתת המידות.

אישים בתקשורת החילונית שצפו בהצגה עוד בטרם עלתה באופן רשמי, הביעו את זעזוע מהצגתו של ישי ומהשוואתו לנאצי, ואף נתנו לכך ביטוי באמצעי התקשורת השונים.

צופי התיאטרון פנו לחברי כנסת מהסיעות החרדיות, על מנת שיטפלו בעוול שנעשה לשר הפנים.

רשת ב', שדנה הבוקר (ד') בנושא בהרחבה, הביאה את אחד הצופים, שזעק על ההשוואה המיותרת. לדבריו, הצפייה בהצגה, הייתה קשה במיוחד, ובגרונו עלתה תחושת קבס קשה, מהמוטיבים הנאציים בהצגה.

בשעות אלו פועלים חברי כנסת חרדיים על מנת להוריד את ההצגה מבמת תיאטרון 'הבימה'. באם לא תרד ההצגה - ידרשו הח"כים לעצור את התקצוב המוענק לתיאטרון מהמדינה.

כתבנו יקי אדמקר, ששוחח עם כותב המחזה ובמאי ההצגה, השדרן מוטי קירשנבאום, שמע ממנו את התגובה הבאה: "הקטע בהצגה המתייחס לסוגיית העובדים הזרים, לא קשור לאלי ישי, הקטע מייצג את הגזענות שלי, שלך ושל כולנו ואין כל כוונה לייחס אותו לאלי ישי".

בענין ההצדעה במועל יד, שהופיעה בגירסה המקורית של המחזה אמר קירשנבאום " בענין הצדעה כשמפגינים קוראים לשוטרים וחיילים "נאצים " זה בסדר אבל שאנחנו עושים אולי איזו הצדעה זה כבר לא בסדר?"


תגובת תיאטרון הבימה: "לא ידוע לנו על ייחוס של כינוי כזה לאלי ישי, מן הראוי היה לפני שכותבים כתבה על הצגה, לבוא ולצפות בה. נשמח לעשות השתדלות להשיג לכתב כרטיסים".


לידי בחדרי חרדים הגיעה הקלטה בלעדית של קטע ההצגה המדובר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}