כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"דיבוק: צא, צא, צא!" • סיקור ותמונות

"אני משביע אותך: צא דרך האצבע ברגל! אל תזיק בדרך!" • כך ניסה רבי דוד בצרי לחלץ 'דיבוק' מגופו של צעיר ברזילאי, בינתיים ללא הצלחה • ה'דיבוק' הודה ברצח בני זוג • הדרמה, שלב אחר שלב

הרב עמרם הופמן נערך למעמד ההוצאה. צילומים: פיני רוזן
הרב עמרם הופמן נערך למעמד ההוצאה. צילומים: פיני רוזן

"אני משביע אותך: צא מייד! צא דרך האצבע הקטנה ברגל, ואל תזיק לאף אחד! אני פונה אליך עכשיו ואומר לך: אם תצא עכשיו, אני מבטיח לך, שנעשה לך תיקון נפטרים", במילים אלו, ובעוד אמצעי שכנוע מגוונים, ניסה המקובל רבי דוד בצרי להוציא את ה'דיבוק' שהתנחל באברך ברזילאי, שהגיע ארצה במיוחד לשם טקס הוצאת הדיבוק.

"צא, צא צא", זעקו ההמונים, בהוראתו של ראש ישיבת המקובלים 'השלום' - ורוח הרפאים לא יצאה, אלא המשיכה להתבצר בגופו של הצעיר הברזילאי, הרועד כעלה נידף.

בעזרת הנשים של ישיבת 'השלום' בירושלים, מצטופפים בשעה זו אלפי אנשים, המבקשים לצפות במעמד הנדיר של הוצאת 'דיבוק', הנערך על ידי רבי דוד בצרי.

המעמד המרטיט נערך לעיניהם של אלפי סקרנים, שרבים מהם נתקפים פרצי בכי וחלחלה מהמעמד הנשגב, ומקולה המשונה של רוח הרפאים המנסרת בחלל הישיבה.

ה'דיבוק' שעל הוצאתו מתאמץ הרב בצרי מזה שעות ארוכות, מסרב לצאת. שעה ארוכה התחנן הרב בצרי שרוח הרפאים תחשוף את שמה, אלא שזו סירבה בתוקף.

על פניו של הרב בצרי ניכר מאמץ עילאי. הוא מכוון כוונות, מייחד ייחודים ומלמלמל מלמולים מתוך ספרי קבלה רבים הפתוחים לפניו. הוא תוקע בשופרות כשדמעות מציפות את עיניו, והוא משתמש בכל דרך קבלית אפשרית, על מנת לגאול את הצעיר מברזיל מכבלי רוח הרפאים המסרבת לעזוב את גופו.

הקול היוצא מתוך גופו של האברך, אינו מרבה לדבר, ואינו משתף פעולה עם הרב בצרי. באחת הפעמים הבודדות שקולו נשמע בבירור ובאופן ממושך, סיפר ה'דיבוק' כי כאשר היה בין החיים, הרג פעם בני זוג, ולקח את בנם לעבודה זרה.

הרב בצרי הציע תיקון לנשמתו של ה'דיבוק', אלא שהלה סירב להצעה ובינתיים הוא עדיין שוכן בתוך גופו של הצעיר.

הרב ערך 'תיקון' מיוחד באמצעות שופרות, ואף אמר את י"ג מידות הרחמים. כאשר הגיעה שעת חצות, הורה הרב בצרי לכל המשתתפים לקבל עול מלכות שמים, וקהל האלפים כולו נענה לבקשה ופתח בקריאת שמע משותפת.

בין הקהל ישנם רבים הטוענים כי במהלך קריאת השמע נשמע קולו של הדיבוק כמשתתף בקריאה ההמונית. "מגופו של הבחור שמענו איך שיוצאים שני קולות במקביל - שלו ושל הדיבוק", טוענים עדי ראייה.

אבל לפי שעה, כל המאמצים אינם עולים יפה. "התעייפתי כבר מלעמוד על הרגליים", התבטא הרב בצרי במהלך המאמצים העילאיים להוצאת הרוח. אלא שהרוח לא אבתה להתחשב.

לכל אורך הטקס, עמדו בני משפחתו של הצעיר ואחזו בו בחוזקה. הצעיר עצמו נצפה כשהוא רועד בכל חלקי גופו ופניו חיוורות.

רבים מקרב אלה שהגיעו למעמד בכדי לצפות ב'הצגה יפה', מצאו את עצמם רועדים ונבעתים ממה שראו עיניהם. במשך שעה ארוכה עומד בחור צעיר ובריא לכאורה, כשהוא חיוור ורועד כולו, ומתוכו בוקע קול משונה, המתקשר עם הרב בצרי ועונה לשאלותיו.

יצויין, כי לפני מספר שבועות ניסה הרב בצרי לערוך טקס דומה באמצעות שידור אינטרנטי, ולהוציא את הדיבוק מגופו של הבחור בעודו שוהה בברזיל. המאמץ לא עלה יפה, וראש ישיבת 'השלום' הורה כי בעל ה'דיבוק' יבוא ארצה וישתתף פיזית בטקס חילוץ הדיבוק.

נכון לעת כתיבת השורות, מתבצרת רוח הרפאים בגופו של הצעיר, ומסרבת לצאת, למרות מאמציו הכבירים של ראש ישיבת המקובלים 'השלום', רבי דוד בצרי, שלא חסך כל מאמץ בכדי לשחרר את הרוח מגופו הרועד מפחד של הצעיר.


































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}