ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מפקד החיזבאללה מדבר • וידאו

עבדאללה היה עוד לבנוני שגוייס לחיזבאללה, וטיפס בצמרת הפיקוד • כמפקד, יצר קשרים עם המודיעין הישראלי וסייע בסיכול פיגועים • כיום, אברהם הוא אברך חרדי, המציל נערות משמד • עוצר נשימה

אברהם העברי
אברהם העברי

הסיפור נשמע הזוי, נראה כלקוח מארץ סיפורי הבדים. אלא שגיבור הסיפור נמצא לפנינו, מגולל את הדברים לפרטים, מציג הוכחות, ומשחזר את אחד מסיפורי החיים המרתקים ביותר שנשמעו כאן אי-פעם.

ר' אברהם גר הצדק הוא יליד לבנון. כעבדאללה, הוא היה חקלאי עשיר בדרום לבנון. בשלב מסוים בחייו מאס בדרך הרשע שבאיסלאם, והחל לגלות עניין ביהדות. הוא נחשד ביצירת קשר עם זרועות המודיעין של ישראל, נתפס בידי החיזבאללה, ועונה קשות בעוון שיתוף פעולה עם האוייב.

החיזבאללה לא בחל בשום אמצעי בכדי למרר את חייו של אברהם. הוא עבר שם ייסורי איוב ועינויים קשים כשאול. הקיצוני שבעינויים, היה שריפת ילדו בן תשעת החודשים לנגד עיניו. בנוסף, הוא נתלה למשך 18 שעות, וחתכו חלקים מבשרו החי.

מי שפיקד על העינויים הללו, היה מפקד הזרוע הצבאית בחיזבאללה, עימאד מורניה.

"ואז, כששאלתי את נפשי למות, החלטתי לפנות לאלוקים", מספר אברהם בסרט עוצר הנשימה. "נשבעתי לקדוש ברוך הוא שאם אצא לחופשי מידי חיות האדם הללו, אמסור את חיי למען העם היהודי".

לאחר שנים של תלאות, והיות שלא נמצאו הוכחות על שיתוף פעולה עם "האויב" הציוני הוא שוחרר, ויצא בחסדי ה' ממלתעות הרשע, בניסי ניסים, המתוארים בפרוטרוט בסרט שלפנינו.

ההפתעה היתה כשהחליט להתגייס לשורות החיזבאלה. הואהתקבל כחייל בזרוע הצבאית של חיזבאללה, והחל להשתדרג בצמרת הפיקוד. ברבות הימים הוא הפך לאחד ממפקדיו הבכירים של הארגון.

אלא שבעוד שהחיזבאללה ראה בו מפקד מהולל, הוא היה בעצם סוכן ישראלי. בד בבד הוא קיים קשרים הדוקים עם ראשי זרועות המודיעין והביטחון הישראליים.

כך הוא סיכל מספר רב של פיגועים. ידידיו הקרובים היו אריאל שרון וכמה מראשי המוסד.

רגע לפני שנתפס ולאחר שלדבריו ניקה את השולחן, הוא עלה לישראל, התגייר, וכיום הוא שומר תורה ומצוות, ואף מסייע בהצלת נערות מגזירת שמד רוחנית.



 . 







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}