כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המועצה הדתית לבלנית: חשפת לכלוך? הביתה

בעקבות הסערה: בלנית המקווה שנסגר בקריית מוצקין פוטרה • יו"ר המועצה: זה מטעמי התייעלות. המקווה לא נסגר. המכתב היה 'טעות סופר'" • רב העיר מציג גירסה הפוכה • כל הפרטים והמסמכים

צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים



פרשת המקווה בקריית מוצקין, הולכת ומסתעפת. לטובת מי שלא היה כאן, להלן תקציר הפרקים הקודמים:

בצו המועצה הדתית: אין טהרה בק. מוצקין


יו"ר המועצה הדתית בקריית מוצקין, אבי וייצמן, המזוהה עם ש"ס ומכהן מטעמה במועצות דתיות נוספות ברחבי הארץ, החליט כי מקווה הטהרה 'עין דורה' שבקריית מוצקין תיסגר לאלתר. הבלנית, רינה פינטו, קיבלה מכתב - שנחשף באתר 'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים - בו נאמר באופן חד-משמעי, כי לאור החלטת המועצה הדתית וכחלק מתוכנית התייעלות, המקווה לא יפעל עוד.

משמעות ההחלטה האומללה היא: גדיעת קרן הטהרה באזור זה של העיר, ויצירת מצב שבו יהיו מי שיימנעו מלטבול, בשל ריחוק מקום וטורח הדרך.

הבלנית פינטו פנתה, בצר לה, אל רב העיר, הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, שזעזע עולם ומלואו ושלח מכתבים לכל גורם המסוגל להעביר את רוע הגזירה. במקביל, ניסה הרב בכל דרך לשוחח את וייצמן, אך ללא הצלחה. וייצמן לא היה זמין עבור הרב, לא בטלפון, לא במשרד ולא באף צורה אחרת.

מטבען של שערוריות, הסיפור הלוהט הגיע למערכת 'בחדרי חרדים' ופורסם בהבלטה רבה. פרסום הדברים גרר סערה ציבורית.

בשלב הזה, שלח עו"ד יחיאל טל, הממונה על המועצה הדתית בעיר, לצידו של וייצמן, תגובה למערכת 'בחדרי חרדים', בו הוא מודיע כי למרות שהדבר אינו מצוין במכתב הסגירה - המקווה ייפתח בשבת, בשל האיסור לנסוע ברכב למקווה.

לא חלפו שעות ספורות מאז נחשפה הפרשה באתר, ומלשכת שר הדתות, יעקב מרגי, הודיעו למערכת האתר, כי אבי וייצמן קיבל הוראה מיידית מהשר לבטל את החלטתו האומללה.

מרגי ליו"ר המועצה הדתית במוצקין: חזור בך!

עד כאן הסיכום. מכאן להמשך הטלנובלה.

מכתב הפיטוריןצילום: מכתב הפיטורין
מכתב הפיטורין


"מרגי לא פנה אליי"

עוד לפני שפרסמה המועצה הדתית האם בכוונתה להיענות לדרישתו של שר הדתות - זכתה הבלנית, רינה פינטו, שהברק יכה בה שנית: היא קיבלה לביתה מכתב פיטורין מהמועצה הדתית, המבשר על הפסקת העסקתה.

לא קשה לשער את הסיבה לכך. מי שמוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, ראוי ככל הנראה שראשו ייערף.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל אבי וייצמן, על מנת לקבל את גרסתו.

• האם הבלנית פוטרה על ידך?

"ברור שהיא פוטרה. המערכת לא זקוקה לה. היא עבדה על בסיס חוזה אישי".

• זה קשור לשערורייה שנחשפה?

"זה קשור לתוכנית ההבראה".

• מה עם המקווה? הוא סגור?

"לא. המקווה מתפקד כרגיל".

• בעקבות הסקנדל שעשה לכם שר הדתות?

"לא. שר הדתות לא פנה אליי בכלל בעניין. ובכלל, מעולם לא תכננו לסגור את המקווה".

• אבל יש מכתב שבו אתם מודיעים לעובדת המועצה כי המקווה ייסגר!

"כנראה שהיתה טעות סופר בניסוח המכתב. המקווה לא נסגר אפילו דקה. היו שם 2 טבילות בשבוע, והוצאות של 200 איש. אני לא יודע מה נעשה שם".

• הרב דרוקמן מלין שאתה מתעלם ממנו כרב העיר.

"הרב דרוקמן הוא יהודי מאוד חביב ונחמד".



רב העיר: אין לי אימון

שיחה עם רב העיר, מעלה תמונה שונה לחלוטין.

לדברי הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, וייצמן התכוון לסגור את המקווה, ורק העליהום הציבורי והפחד מפני ביקורת ציבורית רחבת היקף, כמו גם אימת מפלגת האם – הם שהצילו את מצב הטהרה בחלק זה של העיר.

"הרמתי צעקות, שלחתי מכתבים, פניתי אליו דרך המזכירות, התא הקולי, האס. אמ. אס. ולא זכיתי למענה. אם הוא מעולם לא התכוון לסגור את המקווה, למה הוא לא הרים אליי טלפון?"



"למה הוא לא אמר לי את שתי המילים האלה, שהמקווה לא נסגר?

"שנה שהוא לא מדבר איתי", מלין רב העיר. "אני לא רואה אותו, לא יודע מה הכתובת שלו, לא יודע איך לפנות אליו. הייתי צריך אותו בשביל דברים בסיסיים ביותר הקשורים לצורכי הדת בעיר - והוא התעלם בשיטתיות. הוא בכלל מתעלם מהמציאות של רב העיר", קובל הרב דרוקמן.

"הוא שלח את עו"ד יחיאל טל להודיע שבשבת לא יהיה סגור – אז איך זה מסתדר עם מה שהוא אומר היום שהוא מעולם לא התכוון לסגור ושכל המכתב היה 'טעות סופר'?

"יש פה עסק עם אנשים שאני לא יכול לתת בהם אימון. אחרי שבועיים שכל האתרים וכלי התקשורת מלאים מהנושא הזה, ומלשכתי יוצאים מכתבים לכל העולם - הוא בא ואומר לא היה ולא נברא?", מסכם הגר"ד דרוקמן בכאב.

אז מה יש לנו כאן? מקווה שנפתח מחדש בעקבות חשיפה מועילה באתר 'בחדרי חרדים'; עטרת טהרה בעיר עם פוטנציאל קירוב ענק - שהושבה ליושנה אחרי שהיה ככל הנראה מי שניסה להסיר אותה מטעמי חיסכון; מכתב סגירה שהיום מוצג כ"טעות סופר"; עובדת המועצה הדתית ששילמה מחיר אישי, ורב עיר שמרגיש שיו"ר המועצה הדתית, האמור להיות כפוף לו, מתעלם מקיומו.

עם כתיבת השורות נודע, כי במשרד מבקר המדינה אין שביעות רצון מעומס תפקידיו של וייצמן. היום הוא קיבל הודעה כי הוא יפוטר מתפקידו כיו"ר המועצה הדתית בירוחם, ויישאר 'רק' בחיפה ובקריית מוצקין.




























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}