כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

את הגלישה הזו אי אפשר לעצור

גם אם מאוד רוצים הרבנים למנוע את הגלישה באינטרנט, הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים כיום מציבים עובדה אחת ברורה: לא ניתן לעצור את האינטרנט

את הגלישה הזו אי אפשר לעצור



טקסט פותח



המודם הסלולרי

המודם הסלולרי הוא פתרון נפלא ונוח לגלישה באינטרנט מכל מחשב ובכל מקום שבו יש רשת סלולרית, שזה אומר, רוב שטחה של מדינת ישראל.

היתרונות הרבים של המודם הסלולרי הפכו אותו למבוקש בקרב אנשי עסקים וסטודנטים הרואים בו דרך מצויינת להישאר מחוברים לרשת האינטרנט גם שהם בדרכים, בפגישות, הרצאות וכד' ומבלי להשתרך עם חוטים או לתור אחרי רשת אלחוטית מזדמנת. אחד היתרונות של המודם הסלולרי הוא הניידות שלו. המודם הסלולרי, בדגם ה-USB, לא גדול בהרבה מדיסק און קי ויכול בקלות להפוך לחלק בלתי נפרד מצרור המפתחות שלכם.

השימוש במודם הסלולרי הוא פשוט וקל, בתוך המודם הסלולרי נמצאים כבר כל ההתקנים שהמחשב צריך ולכן חיבור המודם למחשב בפעם הראשונה, יתקין אותו בתוך דקות ספורות בלי תוכנות ובלי הגדרות. תהליך פשוט זה יאפשר לכם להעביר את המודם הסלולרי ממחשב למחשב בקלות.

החיוג לספק האינטרנט הוא אוטומטי ומתבצע בעזרת כרטיס SIM הממוקם בתוך המודם הסלולרי, כרטיס ה-SIM כולל מספר טלפון ייחודי שתקבלו בעת רכישת המודם. לאחר שהמודם הוגדר במחשב שלכם, כל מה שעליכם לעשות בפעמים הבאות, זה פשוט לחבר את המודם הסלולרי לחיבור ה-USB של המחשב ובתוך שניות אתם מחוברים לאינטרנט.

יתרון משמעותי מאוד של המודם הסולרי הינו הפיקוח על הגלישה. המודם הסלולרי יעניק לכם את הביטחון המלא שלילדכם אין שום גישה לאינטרנט כל עוד המודם נמצא בידכם. יתרון נוסף הוא החשאיות. אם אתם מעוניינים שאף אחד לא יידע שאתם גולשים באינטרנט, פשוט נתקו אותו מהמחשב.

גם העלות של הגלישה מול התועלת מהווה יתרון עצום. בעבר גלישה דרך מודם סלולרי הייתה יקרה מאד והתשלום בוצע עבור המודם ועבור נפח הנתונים שהועברו בזמן הגלישה, היום תמצאו מגוון רחב של חבילות אטרקטיביות המציעות לכם אפשרויות שונות של תשלום. סלקום, למשל, החברה היחידה שלא מגבילה את נפח הגלישה, מציעה חבילה הכוללת תשלום חודשי של 129 ש"ח ו-10 שקלים עבור המודם למשך 36 חודשים. באורנג' תוכלו לבחור בין חבילת גלישה של 5GB בעלות 89 ש"ח לחודש ובין חבילת גלישה של 20GB בעלות של 129 ש"ח. הציוד יעלה לכם 29 שקלים בחודש אך תקבלו החזר על שימוש מעבר ל-81 שקלים. בפלאפון חבילת גלישה של 10GB עולה 119 ש"ח לחודש
ותוכלו גם ליהנות ממבצע של מחשב נייד במתנה הכולל מודם סלולרי פנימי.



Wi-Fi

ה-Wi-Fi הוא השם הנפוץ לרשת אלחוטית במרחב שבה משודרות חבילות נתוני IP למרחקים של כמה עשרות או מאות מטרים. זוהי טכנולוגייה המבוססת על גלי רדיו המשמשים כאמצעי תווך לחיבור מחשבים ניידים או מחשבי PC המצוידים בכרטיסי רשת לרשת האינטרנט.

יתרונה הגדול של רשת Wi-Fi הוא בפשטות חיבור הציוד: בכדי להתחבר אין צורך בפריסת כבלים והגדרות מורכבות במחשב. יתרון נוסף הוא בעלות הנמוכה של אחזקת הרשת: מחשבים ניידים רבים נמכרים כשהם מכילים כרטיסי Wi-Fi , כך שניתן לחבר אותם בקלות לרשתות אלחוטיות. פשוט להיות עם המחשב הנייד במקום הנכון ולהתחבר.

חלק גדול מהמחשבים הניידים מגיעים היום עם כרטיס WiFi בנוי על לוח האם. בעלי מחשבים ניידים שאינם כוללים תמיכת WiFi מובנת יכולים לרכוש כרטיס הנקרא PCMCIA בכל חנות מחשבים. טווחי העבודה של רשת ה Wi Fi בשטח סגור הוא כ-100 מטרים בממוצע, ובשטח פתוח הטווח יכול להגיע עד 300 מטרים.

עם זאת, יש לציין שטכנולוגיית ה-Wi-Fi היא לא מאובטחת דיה. מאחר וכל תעבורת הנתונים בין המחשב הנייד לבין לרשת האלחוטית עוברת באוויר, קיימת אפשרות שגורמים לא נורמטיביים כגון האקרים, ינסו ליירט את המידע שעובר בין המחשב שלכם לרשת ו"לגנוב" את זהותכם על ידי הרצת תוכניות לניטור תעבורת רשת. כדי להגן בפני ניסיונות אלו, חברות רבות מגבילות את תעבורת הרשת שלהם. בכל מקרה, אם התחברתם לרשת שלא מוגנת כראוי - בטלו את שיתוף הקבצים והמדפסות במחשב אפילו אם מדובר בחיבור מזדמן בלבד.

• לרשימה המלאה של הנקודות בהן ניתן להתחבר לרשת ה-Wi-Fi לחצו כאן



WIMAX

WiMAX הינו שם כולל למוצרים אשר מתאימים ועובדים על פי תקן של רשתות מקומיות ורשתות במרחב עירוני בעזרתן ניתן להתחבר לנקודות גישה המספקות שירותי תקשורת נתונים אלחוטית בפס רחב באמצעות שידורי מיקרוגלים לטווח ארוך.

תקן ה-WiMAX הוא למעשה הדור הבא של תקן ה-Wi-Fi אשר נפוץ בעולם ובישראל בשנים האחרונות ואיפשר העברת נתונים ברשת מקומית למרחקים קצרים בלבד של עד עשרות מטרים. בעתיד, המוצרים שיעבדו בו יספקו חיבור אלחוטי למרחק תאורטי של עד 50 ק"מ. העיר הראשונה בישראל בה הופעלה טכנולוגית WiMax היא שדרות. ביוני 2008 הופעל ניסוי דומה בערים אשקלון ותל אביב.

כיום יש ציפיות רבות בעולם מתקן זה, שיהווה תחרות ישירה לטכנולוגיות הפס הרחב הקיימות כיום. ה-WiMAX יאפשר נגישות מוחלטת לאינטרנט בכל מקום שבו תהיו. פשוט לפתוח את המחשב ולגלוש מיד: לא רק בחדרי הבית השונים ובבתי קפה, אלא גם בגן הציבורי, באוטובוס, ברחוב, בקניון. כאילו הרשת כולה נמצאת בכל מקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}