כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן: "אני לא מפחד מאף אחד" • ראיון

סגן שר הבריאות העניק ראיון לעיתון 'הארץ', בו הוא משחרר הצהרה: "לקראת הקדנציה הבאה כולם יריבו על משרד הבריאות" • וגם: "אני לא מפחד להיות לא פופלארי. אין לי פריימריס"

ליצמן. לא מפחד מאף אחד
ליצמן. לא מפחד מאף אחד

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, התראיין בסוף השבוע לעיתון 'הארץ' שם הוא חושף כי בכוונתו ליזום חלוקה מחדש של יחידות ההפריה החוץ גופית ברחבי הארץ.

24 יחידות להפריה חוץ גופית קיימות במדינה, כשהטיפולים בהם עד לשני ילדים ממומנים על ידי המדינה. ליצמן כמי שאמון כנראה גם כאן על הציווי היהודי המחייב בהולדה, יוזם סגירה של מרכזים כושלים במרכז, והעברתם לאזורי הספר בהם חסרות יחידות הפריה.

המהלך, המצוי בשלב מתקדם, מקודם במרץ בצמרת משרד הבריאות, כשלצורך ההעברה נאספו נתונים מעשרים וארבעה המרכזים על תוצאות הפעילות המתבצעת בהם.

כבר עם כניסתו של ליצמן לתפקיד סגן שר הבריאות, הכריז כי יטפל במחסור ביחידות הפריה בבתי החולים בגליל, מחסור שבשלו באה ההחלטה לבצע ארגון מחדש בפריסת היחידות, תוך סגירת יחידות עם נתוני הצלחה נמוכים בהשוואה לממוצע הארצי, העומד כיום על 28% הצלחה למחזור טיפולים.

בצמרת המשרד אומרים, כי סגן השר עתיד לזמן בקרוב את מנהלי בתי החולים שבהם אובחנו תוצאות נמוכות, לשימוע, כדי לבחון אילו יחידות ייסגרו לטובת פתיחתן של היחידות חדשות בפריפריה.

"נקים ועדה מקצועית לתקף את הממצאים. אם יש בתי חולים עם יחידות הפריה לא טובות, למה להם להמשיך להתעסק בזה?", תוהה ליצמן באוזני כתב הארץ.

הראיון המלא באמירות המתייחסות לסוגיות אקטואליות, מצידו של ליצמן לווה במשפט מחץ ליצמניים אופייניים.

"אינני מהסס לקבל החלטות לא פופולאריות, אין לי פריימריס, אני לא מפחד מאף אחד - חוץ מהשם. כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שאטפל בכל הדורש טיפול, ואני בטוח שלקראת הקדנציה הבאה כולם יריבו על משרד הבריאות. זה יהפוך לתיק המבוקש ביותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}