כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חשבתם שתרוויחו מירידת המע"מ? הצחקתם את הרשתות

מי שירוויח ובגדול מירידת המע"מ הן רשתות השיווק, שלא הורידו את מחירי המוצרים מלבד אלו שבפיקוח • "החוק לא מחייב אותנו להוריד מחירים שלא בפיקוח, למה שנוריד?", תוהים שם בציניות

קניות בסופר. צילום אילוסטרציה
קניות בסופר. צילום אילוסטרציה

בשבוע שעבר התבשרנו בקול תרועה רמה, על מתנת האוצר לשנת הכספים החדשה: הורדת המע"מ בשיעור של חצי אחוז. מסתבר שמתנה אמנם ניתנה, אבל מי שיקבל אותה זה לא אנחנו. הרשתות הגדולות, שלא הורידו את המחירים בהתאם להורדת המע"מ, הגדילו את רווחיהם על חשבונינו.

בדיקת אתר 'דה מרקר' ביום שיש האחרון, העלתה כי רשתות המזון הגדולות, שופרסל והריבוע הכחול, בחרו שלא להוריד את המחירים עם הורדת המע"מ.

מחירי המוצרים שבפיקוח, כביצים וחלב אכן ירדו, אך מחירי שאר המוצרים נשאר כשהיו. "החוק לא מחייב אותנו להוריד מחירים שלא בפיקוח, אז למה שנוריד"?, תהה בציניות אחד ממנהלי הרשתות באוזני 'דה מרקר'.

יש לציין ששתי הרשתות האמורות מחזיקות יחד קרוב ל-60 אחוזים משוק הצריכה הישראלי, כשעל חנויות הרשתות נמנים רשת יש, שופרסל שלי, שופרסל ביג ושופרסל דיל, המופעלות על-ידי שופרסל, בעוד מגה, מגה בול ומגה בעיר, הן של הריבוע הכחול.

מבחינת הצרכן הפרטי מתבטאת אי הורדת המחירים בשינוי של אגורות בודדות למוצר, אך עבור הרשתות מסתכם הסכום בסופו של חשבון בסך של עשרות מיליוני שקלים. הסיבה הרשמית לאי הורדת המחירים, אומרים גורמים בענף, היא ההתראה הקצרה בה ניתנה ההודעה שלא איפשרה לרשתות להערך כראוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}