כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מה עושים ב'יתד' כשהמציאות מאכזבת?

אז מי צודק? 'יתד נאמן' שדיווח על "הדים נרחבים" או הווידאו המתעד פחות מ-30 משתתפים ומאות כיסאות ריקים? • צלם 'בחדרי חרדים' תיעד את כנס המחנכים ללוחמה באינטרנט • צפו בווידאו

שורה של כיסאות ריקים. הכינוס
שורה של כיסאות ריקים. הכינוס



לכנס הזה קדם פרסום מאסיבי בעיתונות החרדית, שלווה במכתבים שהוצאו מכל הגורמים. העיר שאירחה את הכנס ללוחמה באינטרנט החרדי, הייתה ירושלים, באולם הכינוסים של תלמוד תורה 'חוות דעת'. מארגני כנס ההסברה סבבו בין בתי רבנים, ארגנו מסע תעמולה חוצה גבולות וחשבו שהם הולכים לקראת סיפור הצלחה מרשים.

כמי שעובד באתר המתעד כל אירוע משמעותי בציבור החרדי, באתי אל האירוע בכדי לתעד אותו.

הגעתי אל הכנס בתחילת הערב, וראיתי כי הוכנו 200 כיסאות, מתוך תקווה שמאות המשתתפים הנוספים יעמדו מסביב ויצבאו על הדלתות.

שעת הכנס הגיעה, ואז נראתה זליגה איטית של משתתפים. עוד אברך, ועוד אחד. לאחר שעה ארוכה, ישבו פחות מ-30 אברכים באולם.

מארגני הכנס הוכו בתדהמה. לא לזה הם ציפו.

מתוך תקווה שהאולם אולי יתמלא בהמשך, החליטו המארגנים לפתוח את הכנס באיחור רב. אבל הזמן הרב שחלף, לא הביא איתו עוד מחנכים. האכזבה שנראתה על פני מארגני הכנס, הייתה גדולה ומהדהדת.

שוחחתי עם מספר 'מלמדים', ושאלתי אותם מה לדעתם הביא להשתתפות הדלילה. כמה מהם סיפרו לי, שהסיבה העיקרית היא הוראתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לפיה ההתעסקות בנושא האינטרנט בכלל ובאופן פומבי בפרט - רק מזיקה, וכי זו הסיבה להדרת הרגליים ההמונית ולמספר הזעום והמאכזב של המשתתפים.

למחרת, פתחתי את עיתון 'יתד נאמן', עליו אני מנוי, ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות: בכותרת בולטת בעמוד המרכזי, נכתב בשיא הפומפוזיות: "מאות מחנכים בכנס נגד האינטרנט!".

אמרתי לעצמי: אם לא הייתי שם, הייתי 'קונה' מן הסתם את הדיווח השיקרי. אבל הייתי שם, ראיתי את הכישלון ואת כ-30 המשתתפים. אז למה הם משקרים ומעוותים את המציאות שלא נוחה להם?

במחשבה שנייה אמרתי לעצמי, אולי במערכת ברחוב ז'בוטינסקי מחשיבים את הכסאות הריקים ל'משתתפים'. אם כן, אז הדיווח אמיתי לחלוטין. היו שם כ-170 כיסאות בלתי מאויישים.

נשארתי עם הרבה תהיות, ועם מסקנה אחת: מי שמאמין לעיתונות הכתובה, במיוחד אם מדובר ביומון ש'אמינותו' ידועה, והוא מוכר כמי שאינו עושה צעד אחד שאין אינטרס בצידו - עושה זאת על דעת עצמו בלבד.

חשבתי להביא לכם, הגולשים, וידאו של מעמד מרשים ורב משתתפים. אבל מכיוון שכמות המשתתפים הייתה זעומה - תוכלו לראות בווידאו המצורף את הכנס שלא הצליח.

תספרו את מספר המשתתפים, ואחר כך תרוצו לחפש הדיווח ב'יתד נאמן'. תשוו בין הדברים.

ככה זה כשחושבים שהציבור הוא עדר פתיים, שמאמין לכל כותרת בעיתון. אז מה לעשות שיש וידאו.

ואם הנער הזה לא היה שלי, גם אני הייתי צוחק...

(בקטע הווידאו ניתן לראות את הגאון רבי בנימין וואזנר, רב קהילת 'קהל חסידים' באלעד, נואם באירוע. מיד לאחרי נאומו של הגרב"ב ואזנר, נעל הגרמ"מ קארפ את הכנס).




כותרת בומבסטית ענקית על גליון כפול של יום שישי


וכמובן יתד היום המבשר על הכנס ההיסטורי של מנהלי המוסדות בארץ ישראל


והכתבה המדוברת. אין צורך במילים נוספות

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}