כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המסיון פושט טלפיים • שת"פ עם 'הסוכנות'

נציגי המסיון אינם בוחלים בשום דרך לקידום מטרותיהם הנלוזות. מינה פנטון, לוחמת ידועה במסיון חושפת: שת"פ הדוק בין הסוכנות היהודית למסיון • השיא: סיוע של הסוכנות בהבאת מסיונרים

קמפיין מסיונרי על אוטבוסים. כל הדרכים כשרות
קמפיין מסיונרי על אוטבוסים. כל הדרכים כשרות

מי שיקרא את השורות הבאות, יזדעזע, יקפא על מקומו מתדהמה ומהלם:

"סגרנו באופן רשמי עסקה עם הסוכנות היהודית, להביא מאמינים לישראל לתקופה של בין 9 חדשים לשנתיים. התכנית באה להכין את אלו החיים בתפוצות בין העמים, ויהפכו אותם לשגרירי העם של ישראל. הם יקבלו אולפן מלא ללימוד השפה העברית. הם ילמדו מהי המשמעות של הכנת המלך והכהן.

"מיד עם כינון מלכותו של ישו, נבקר בהתנחלויות, בקיבוצים ובצבא".

זהו חלק ממכתב שהפיץ דון אספוסיטו, מראשי האוונגליסטים המאמינים באותו האיש, בו הוא מבשר בשמחה על פרויקט העליה הנוצרית שהם מתכננים ואף מקווים להעבירה במסגרת חוק השבות.

מסתבר, שבמשך השנים חדרו לסוכנות היהודית הנוצרים האוונגליסטים כשותפים פעילים. החדירה היא במסגרת ארגונים נוצריים רשמיים.

מי שחשפה את השותפות המזעזעת בין הגורמים, הייתה חברת עיריית ירושלים לשעבר, מינה פנטון. פנטון, שמקדישה את חייה למאבק במסיון, גילתה את מזימת הנוצרים ואת גיוס הסוכנות היהודית לצרכיהם, ושלחה בעניין מכתב נזעם ליו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

במכתב היא מעלה 3 שיתופי פעולה עיקריים בין נציגי הנוצרים לסוכנות היהודית. היא פותחת במילים אישיות לנתן שרנסקי: "הנושא של שיתוף נוצרים אבנגליסטים בפעילות הסוכנות היהודית היה קיים עוד לפני שנכנסת לתפקיד היו"ר. לתומנו השבנו שהסוכנות היהודית היא אכן יהודית,שכל פעילותה מיועדת ליהודים בתפוצות והעלאתם ארצה, וכן כי, בעלי התפקידים הם יהודים , כולל השליחים בתפוצות. למגינת לבנו ולדאבוננו המצב שונה".

שלושת העוולות:

1- נציגות של קרן נוצרית אבנגליסטית בהנהלה, חבר הנאמנים "נרכשה", הותנתה בתרומות שאותה העבירה אותה קרן לסוכנות היהודית.על כך התנהל פולמוס בעיתונות.

הקרן הנוצרית אבנגליסטית, היא נציגתם של מאמיני הברית החדשה וחזונם לביאתו השניה וכינון מלכותו בירושלים, הנוצרים האבנגליסטים,בארה"ב, הוא מייסד ונשיא הקרן, יחיאל אקשטיין.
בעלי התפקידים הבכירים בקרן הם כמרים, מטיפים, אנשי כמורה.

2 - סיוע להעלאת עולים וקליטתם בכספים ובעבודה בשטח ע"י ארגונים נוצריים.

בער"ה תש"ע פורסם שמתוך 600 עולים שהגיעו ארצה באותה תקופה סייעה השגרירות הנוצרית ל350 מהם. מדובר בסיוע כלכלי ורוחני. בשליחים נוצרים השוהים מזה שנים ברחבי חבר העמים. הם גאים בכך שהם מסייעים לפוטנציאל העולים במציאת המסמכים המוכיחים אתיהדותם. הם ממשיכים בארץ בקליטתם בתמיכה כלכלית חברתית ורוחנית.

3 - תכנית להבאת נוצרים לארץ והכנת תכנית שנתית לימודית עבורם,

את המכתב היא מסיימת בתקווה, אליה אנו מצטרפים, כי הסוכנות היהודית תמלא את יעודה האמיתי, ותעשה הכל בכדי לקרב יהודים לארץ ישראל, ולא להפוך את את הסוכנות לשגרירות נוצרת של המסיון שעושה הכל בכדי להשתלט על ועוד היאחזויות של היהדות הנאמנה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}