כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרמה: האם ברחו מנהיגי האופוזיציה מטהרן?

גירסאות סותרות באשר לשאלת מקום המצאם של שני מנהיגי האופוזיציה באיראן, הסוערת מזה שבוע בהפגנות דמים של האופוזיציה. סוכנות הידיעות הרשמית: הם ברחו. מקורבים: הם בבית

ההפגנות באיראן
ההפגנות באיראן

ככה זה בכל מקום בו יש דיקטטורה ודעה אחת שלטת. מי שלא מיישר קו, נהרג מוגלה או יורד בסופו של דבר למחתרת.

והפעם באיראן, שם סוכנות הידיעות הרשמית של איראן אירנא, כי שני מנהיגי האופוזיציה הבכירים במדינה, מהדי כרובי ומיר חוסיין מוסאווי, נמלטו מטהראן לצפון איראן.

"השניים, להם תפקיד משמעותי ביצירת המתיחות במדינה לאחר הבחירות, נמלטו מטהראן לצפון המדינה, משום שהם חששו מהתושבים שדרשו להענישם" מסרה סוכנות הידיעות.

מקורביהם של מנהיגי האופוזיציה מסרו עם זאת, כי הדיווח שיקרי וכי השנים מצויים בבתיהם שבטהרן, כשהדיווח נועד לרפות את ידי תומכי האופוזיציה.

בשבוע האחרון סוערות שוב הרוחות ברחבי איראן, והפגנות אופוזיציה המוניות נערכות בכל עיר גדולה. בתחילת השבוע אף נהרגו שמונה בני אדם בהפגנות ביניהם אחיינו של מוסאווי, שמאוחר יותר הועלמה גופתו מבית החולים למשך יממה.

העולם המביט בעיניים מהוססות במתרחש במדינת ההלכה האסלאמית, לא שותק הפעם. ברק אובאמה שבסיבוב הקודם התיימר לשמור על שתיקה דיפלומטית מחשש לדרוך למנהיגים האסלאמיים על נקודות רגישות, אמר הפעם כי "ארה"ב מצטרפת לקהילה הבינלאומית בגינוי חריף של הדיכוי האלים של אזרחים איראניים תמימים, פחד ורודנות, של הממשל האיראני לא ידכאו את שאיפות העם.

האם הפעם מסמנות ההפגנות את תחילת הסוף של הדיקטטורה ההלכתית באיראן? האם יש בהפגנות אלו שביב של תקווה לאחרים המצויים במצב דומה? נראה כי מוקדם להעריך את התשובה לשאלה זו, ה שברור שחוסן זה לא מוסיף לדיקטטורה האלימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}