כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חרדי בארה"ב ישפט על חשד להונאת ענק

ארה"ב החרדית סוערת: איש עסקים חרדי מליקווד עומד למשפט בחשד שהונה משקיעים, בהם חרדים מליקווד, לונדון ופלורידה בסכום של 200 מליוני דולרים • האם הפעם יתבררו החדשות כנכונים?

אילוסטרציה
אילוסטרציה

עוד לא שככו הדי הסערות הכלכליות האחרונות ועוד לא יבשו הדמעות מעיניהם של אלו שהסתבכו בפרשיות הונאה מסועפים בארה"ב - וכבר מתרגשת של על ניו יורק סערה כלכלית נוספת ומביכה.

איש עסקים חרדי, תושב לייקווד, עומד למשפט המעורר עניין ציבורי רב בארה"ב, בשל חשד להונאת פונזי בהיקף של 200 מיליון דולר. האתר The Jewish Week המגולל את הפרשה, מספר על הונאה בהיקף בלתי נתפס, שהשאירה רבים מבני הקהילה היהודית בארה"ב ובאנגליה מנושלים מנכסיהם.

איש העסקים מליקווד, העומד למשפט הינו אליהו ויינשטיין, המתואר על ידי מכריו ומשקיעים שהשקיעו את כספם אצלו, ככריזמטי, ידידותי ובעל קסם אישי רב. "הוא בא ממשפחה של בני ישיבה", מספרים מכרים ומבטאים בכך את אי אימונם בחשדות.

ויינשטיין בן ה-35 מתואר במסמכי בית המשפט, כמי שניצח על הונאה בהיקף ענק בה הציג מצג שווא למשקיעים כשהוא מדווח לם על השקעות כביכול שביצע בכספם, השקעות שגובו בשובל של ניירת ובמסמכים, שעל פי החשד היו כולם מזויפים.

האתר המציג את מסמכי בית המשפט, מספר על שורה ארוכה של נפגעים מההונאה בהם כמה מחשובי הקהילה החרדית בלונדון בלייקווד ובפלורידה.

הפרשה מצטרפת לשורה ארוכה של הונאות מהסוג האמור שהתרחשו בשנה האחרונה, כשהבולטת מכולם הייתה כמובן הונאת המילארדים של מי שנחשב למשקיע האגדי בכל הזמנם, ברנרד מאדוף.

עם זאת, מניסיון מר, של יותר מדי שמועות בלתי מבוססות, על ידי גורמים בלתי אחראיים, על הונאות ענק בציבור החרדי, שמועות שכללו וידויים כביכול בהם התוודו החשודים על מעשיהם, גורמים למקורבים לעניין להתייחס גם הפעם בחשדנות לפרשה המסעירה, למרות העובדה שהפעם גם הגיעה ההונאה כביכול לבית המשפט.

ימים יגידו האם אכן יש כאן 'מיידופיזם' נאלח בהיקף עצום, או שמא כל הפרשייה אינה אלא הונאה ציבורית גדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}