כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חוק 'המשתמטות' נדחה ברוב עצום

החוק שיזמו ישראל חסון ומשה מטלון, שנועד להחמיר את הפיקוח על הבנות הדורשות פטור מטעמים דתיים, נדחה ברוב גדול • הממשלה הניחה הצעת חוק מרוככת בהרבה, אך הסיעות החרדיות צפויות להתנגד

ברוכות הבאות לצה"ל? בינתיים לא. צילום: שוקי לרר
ברוכות הבאות לצה"ל? בינתיים לא. צילום: שוקי לרר

הכנסת דחתה ברוב של 63 מתנגדים מול 29 תומכים את הצעת החוק "משתמטות בשם הדת", שיזמו חברי הכנסת ישראל חסון מקדימה ומשה מטלון מישראל ביתנו.

החוק, שעורר סערה רבה במפלגות החרדיות, הביא לכך שהקואליציה הטילה וטו על החוק, מה שהביא לנפילתו ברוב גדול.

הממשלה עצמה ניסחה הצעת חוק מרוככת, בנוגע להשתמטות מהצבא. גם הגירסה המרוככת לא מקובלת על הסיעות החרדיות, אך לכל הפחות, כך סבורים בכנסת, זהו הרע במיעוטו.

על פי הנוסחה, עליה הסכימו רוב מרכיבי הממשלה, אם יגיעו לפוקד הוכחות שהבת המצהירה אינה מקיימת אורח חיים דתי, הוא יהיה מוסמך לגייסה. הבת תוכל לערער לוועדה בת שני חברים שימנה שר הביטחון.

אחד מחברי הוועדה יהיה נציג צה"ל והשני יהיה נציג שימונה על-ידי מועצת הרבנות הראשית. רק כששני חברי הוועדה ישוכנעו שהחלטת הפוקד אינה נכונה, הוועדה תוכל לבטל את החלטת הפוקד.

ח"כ ישראל חסון אמר לאחר ההצבעה: "בדחיית הצעת החוק איבדה הממשלה את התוקף המוסרי שלה להשאיר את גלעד שליט בשבי. אנשים שמטיפים לנו השכם והערב לא לנהל מו"מ עם מחבלים, מעודדים השתמטות, שומרים על בניהם קרוב אליהם, ושולחים את בנינו לצבא. הם עומדים וצועקים בכיכרות שאם אין נאמנות אין אזרחות או מבקשים לקדם אלופות בצה"ל, אך לא נאבקים בתופעת ההשתמטות".

ההצעה שאושרה על-ידי הממשלה מרוככת מהצעת החוק של ח"כ ישראל חסון, שהתנגד להצעת החוק הממשלתית. לדבריו: "מדובר בהחלטה המהווה כניעה לגורמים המשתמטים ואחיזת עיניים כלפי מרבית הציבור הישראלי הנושא בנטל. ממשלת ישראל, משיקולים לא ענייניים, העבירה בהחלטתה מסר חינוכי מביש ומסורבל, אשר פוגע בניסיון להילחם בתופעת ההשתמטות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}