כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מרגי: תדמית משרד הדתות בעליה מתמדת

השר לשירותי דת ביום עיון לנבחרי המועצות הדתיות: "אנחנו נבקר את התנהלות המועצות הדתיות וחברות הקדישא ואתם אותנו. זה הדדי ומכך ירוויחו כולם"

השר יעקב מרגי, נואם ביום העיון
השר יעקב מרגי, נואם ביום העיון

שר הדתות, יעקב מרגי, קיים אתמול (ג) יום עיון לראשי המועצות הדתיות. באופן רשמי עסק יום העיון בהגשת תמיכות למשרד לשנת 2010. אבל באופן לא רשמי היה בו כדי להכריז קבל עם ועדה: לא עוד הימים בהם היה משרד הדתות נספח של, זנוח ומעלה אבק, אלא פנים חדשות לו.

את יום העיון פתח מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אביגדור אוחנה, אשר העביר סקירה על תוכנית העבודה של המשרד לשנת 2010. בדבריו ציין המנכ"ל, כי מאז הקמת המשרד לשירותי דת מחדש, בשנת 2008, פעלה הנהלת המשרד לחזק ולבסס את הטיפול במתן שירותי דת מקצועיים ויעילים לאזרחים.

בהמשך עלה השר מרגי אל הבמה. הוא בירך את הנבחרים החדשים של המועצות הדתיות החדשות עם כניסתם לתפקיד, והזכיר לכולם את מה שהם יודעים לא פחות טוב ממנו: תדמית המשרד לשירותי דת נמצאת במגמת עלייה. הוא הבהיר והדגיש כי שאיפתו היא להמשיך ולהתמיד במגמה זו.

מבט בפניהם של הנוכחים - כיפות סרוגות, שיירים מדור העבר של המשרד, לצד כיפות שחורות וזקנים - הוכיח כי כולם מבינים היטב את המסר. וכמו בכל משרד ממשלתי מתוקן, הדגיש מרגי כי הוא בהחלט פתוח לקבל ביקורת. "באמצעות הביקורת והתלונות ניתן לדעת מה טעון שיפור. זוהי ביקורת הדדית. המשרד מצידו יבקר את המועצות הדתיות וחברות הקדישא, ואתם מצידכם מוזמנים לבקר ולהציע הצעות ייעול. כולם רק נרוויח מכך".

לפני מספר שבועות דיווחנו על כללים חדשים אותם הגה משרדו, והם בהחלט משתלבים עם המגמה החדשה, אותה הציג ביום העיון: שקיפות, שמירת חוק ובעיקר: שמירה על הסדר הטוב ועל טוהר המידות. כן, תהיה גם הכשרת כח אדם וישופרו תנאים פיזיים, אבל כל אלו מתגמדים לנוכח ה'דברים' ה'אמיתיים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}