כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פ"ת: המוסד בקשיים? 'נחסל' את הגזברית!

מוסדות 'מעיין החינוך' בפ"ת נקלעו למצב כלכלי קשה, והחליטו לקדש מלחמה על הגזברית החרדית של העירייה • הגראי"ל שטיינמן על הלוחמים: "יש להם דין 'מויסר'" • כל הפרטים

מוסד חינוכי. תמונת אילוסטרציה
מוסד חינוכי. תמונת אילוסטרציה

מוסדות התורה בעיר פתח תקווה נמצאים במצוקה קיומית קשה מנשא. רק לפני מספר ימים דווח באתר 'בחדרי חרדים', כי המצוקה הזו, כפי שבאה לידי ביטוי בדבריו הכאובים של מנהל המוסדות בוסו בראיון לאתר, הולכת וגוברת.

ילדי מעיין החינוך התורני יפגינו ברחוב הקבלן?

ניכר שזוהי טבעת חנק, ההולכת ומתהדקת סביב לרשת החינוך התורנית בפתח-תקווה, החוסה תחת צילה של תנועת ש"ס - אך אינה מקבלת גיבוי מספיק מהסיעה הארצית.

במסגרת המאבקים להצלת הרשת, נאלצה הרשת להוציא את אלפי התלמידים להפגנות, בהן יבטאו התלמידים את כאבם לנוכח סכנת הסגירה. עד כדי כך הגיעו הדברים, שבלית ברירה החליטו ברשת לקיים הפגנת ילדים ענקית מול הבית ברחוב הקבלן 45, ביתו של הגר"ע יוסף, נשיא מעיין החינוך התורני. ההפגנה הייתה אמורה להיערך היום (ד), בהשתתפות המונים, ולעורר הדים נרחבים.

אם ההפגנה הייתה יוצאת אל הפועל, היא הייתה מזעזעת את אמות הסיפים, ולו בשל עצם העובדה שהפגנת ילדים נערכת מתחת לביתו של הגר"ע, ועוד כזו המאורגנת על-ידי אנשי מעיין החינוך התורני של ש"ס.

אלא שלדברי מנהל המוסדות, ברגע האחרון התעשתו המארגנים, והחליטו להעביר את מיקומה של ההפגנה, ולא לקיימה מתחת לביתו של הגר"ע, וזאת בכדי שהמהלך לא יתפרש כהפגנה נגד הגר"ע יוסף חס וחלילה.

לשיא הגיעו הדברים אתמול (ג') בבוקר, אז נתנה המצוקה את אותותיה במישור המעשי: אחרי ההפגנה שנערכה ביום ראשון, במהלכה הפגינו ילדי בתי הספר של מעיין החינוך התורני בפ"ת והוריהם מול העירייה - כבה האור בבתי הספר 'נאות מרגלית', ע"ש הרבנית מרגלית יוסף ע"ה, בו מתחנכים כ-300 תלמידים הכוללים כיתות חינוך מיוחד וגן חינוך מיוחד, קומפלקס גנים בשכונת עמישב, בו לומדים כ-100 תלמידים.

מהנהלת המוסדות נמסר: "הורי "מעיין החינוך התורני"-פ"ת שוקלים להחריף את המאבק אם הדברים לא יבואו לפתרונם בימים הקרובים".

אלא שמאחורי הכאב האמיתי בו שרויים הורי התלמידים, מסתתר מאבק קשה, בו נחצו, ככל הנראה, כל הגבולות.

המאבק העיקרי של הנהלת מוסדות מעיין החינוך, מכוון כלפי גזברית העירייה, חני גלודשטיין. הראשונים לא בחלו בכל מאמץ, בכדי להדיח אותה מתפקידה. הגזברית שזוכה לשבחים מקיר לקיר מכל מוסדות החינוך בעיר, על מאמציה הרבים לטובת המוסדות, ופעילותה במשך שנים רבות להגדלת התקציבים עבור ישיבות, תלמודי תורה וסמינרים, נתקלה לפתע באנשים שקידשו נגדה מלחמה.

הנהלת מעיין החינוך, שנמצאת ללא כל ספק במשבר תקציבי, החליטו לתלות את קלונם בגזברית המסורה. הניהול הכושל אותו לא רצו לקחת על אחריותם, הביא אותם לרקום מזימה כנגד הגזברית, ולעשות כל שביכולתם על מנת לגרום להדחתה.

אלא שלמורת רוחם הם גילו בצד השני של המתרס, את הציבור החרדי כולו. ראשי ישיבות, מנהלי סמינרים, ומנהלי תלמודי תורה, התייצבו כחומה בצורה, נגד נסיונות ההדחה של הגזברית המסורה.

לפני שבועות מספר נכנס ראש ישיבת 'אור ישראל', הגר"י רוזן, לביתו של הגראי"ל שטינמן, וסיפר לו על התוכניות שנרקחות נגד הגזברית, העושה את עבודתה נאמנה, מה שכנראה לא מוצא חן בעיני מנהל 'מעיין החינוך', הנמצא בפני שוקת כלכלית שבורה.

הגראי"ל אמר כי מי שהולך לשלטונות במטרה לגרום להדחתה, נכלל בדין 'מוסר'. הגראי"ל אמר עוד כי יש לעשות הכל בכדי לגרום לגזברית להישאר בתפקידה, ולא לתת לדורשי רעתה לנצח.

אם תרצו, המאבק הזה הוא מאבקם של המוסדות האשכנזיים בעיר, ורוב מניין ובניין של המוסדות הספרדיים המתנהלים בשקיפות, נגד מוסד שקידש מלחמה נגד אשה, העומדת לימין מוסדות התורה במשך שנים רבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}