כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"הגיע אלי אברך ואשתו, ואיימו בהפלה"

שבוע וחצי לפני 'פרשת המיילדות', פרסמה הרבנות הראשית מכתב: "ההפלות מעכבות הגאולה" • הרב שוסהיים: "לאחרונה מתרבות ההפלות במגזר החרדי. מגיעים אלי אברכים ששוקלים הפלה" • מזעזע

"הגיע אלי אברך ואשתו, ואיימו בהפלה"

בעוד שבוע וחצי נקרא כולנו את פרשת שמות, הפרשה המספרת על המיילדות שפרה ופועה, שיילדו בסתר תינוקות יהודים. העיתוי הזה העלה לראש סדר היום את נושא ההפלות.

הרבנים הראשיים, הגר"י מצגר והגר"ש עמאר, נדרשו בימים האחרונים לסוגיית ההפלות, שהפכה למכת מדינה. במכתב עליו חתומים שני הרבנים הראשיים - מכתב המופץ בתקופה זו מידי שנה - נכתב כי תופעת ההפלות הינה ממעכבי הגאולה, והבטיחו כי יעשו הכל בכדי לצמצם את התופעה המכאיבה.

אך מי שחושב שהתופעה הולכת ומתפשטת רק בחוגים החילוניים, אותם אלה שאינם שומרי תורה ומצוות - טועה, כך מתברר, טעות מרה.

הרב אלי שוסהיים, המשמש כיו"ר אגודת אפרת, הלוחמת נגד ההפלות, אומר היום (ג) בראיון לאתר YNET: "מאז תחילת המשבר הכלכלי נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר הנשים הפונות להפלה, ובהן גם דתיות וחרדיות שאין ביכולתן לשאת בהוצאות גידול ילד נוסף.

"זה תופס גם בציבור דתי ואפילו חרדי - גברים שבאים עם כל החזות של זקן ופאות ונשים מכוסות", מוסיף שוסהיים, "רק לפני שבוע בא אלי אברך כולל ואמר שאם אנחנו לא נותנים לו תמיכה, אשתו תפסיק את ההיריון. זה ממש זיעזע אותי".

במקרה הזה, אגב, החליט יו"ר אפרת שלא להיענות לדרישה, משום שחש כי האיש מנצל את האגודה לקבלת סיוע כלכלי ולא באמת שוקל הפלה.

הרב שוסהיים קובל בראיון שהעניק ל-YNET על רבנים המוציאים פסקי הלכה חריפים בכל נושא, אך לא מדברים כלל על נושא ההפלות, שהוא איסור דאורייתא לכל הדעות.

בימים אלו פועל שוסהיים, להוריד את הטאבו שיש במגזר החרדי על הנושא, ולהפעיל מערך הסברה שייתן מענה לנשים הנמצאות במצוקה כלכלית וחושבות, חלילה, על הפלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}