כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תרגיל משטרתי הוביל למעצר אברך • בלעדי

מוטי קרויס מתולדות אהרן שילם מחיר כבד לאחר נקלע למהומות בהר חוצבים: 'תייר' שהזמין אותו לנסיעה הפילו למלכודת והוא נעצר • צלם 'בחדרי חרדים' תיעד את הדרמה הלילית, שלב אחר שלב

ר' מוטי קרויס ואביו, בפתח בית המעצר. צילום: פיני רוזן
ר' מוטי קרויס ואביו, בפתח בית המעצר. צילום: פיני רוזן

זה היה תרגיל משטרתי מבריק אך מכוער, מתוחכם אך מעורר תהייה. כך או כך, בסופו של התרגיל שנעשה בעורמה רבה, מצא את עצמו חסיד תולדות אהרון, אברך בן 30, אב לחמישה ילדים, כשהוא מוכנס אחר אי-כבוד אל תא חשוך במגרש הרוסים, באישון-ליל, ללא כל התראה מוקדמת.

על רגליו, עם הגרביים הארוכות כמסורת חסידי תולדות אהרון, הונחו שלשלאות של ברזל, והוא אולץ לבלות את הלילה בין פרעושים וחרקים, על מזרון דק שהונח על הרצפה הקרה באחד מתאי המעצר במגרש הרוסים.

עצוב לו, למוטי קרויס, דמות מוכרת בחסידות תולדות אהרון, השוהה כעת בתא המעצר, ולטענתו אין לו מושג מה חטא ומה פשע. עצוב להם, למשפחתו ולחמשת ילדיו, שהגיעו אל מגרש הרוסים על מנת להתחנן על נפש יקירם שנעצר בפתע פתאום.

העילה למעצרו של האברך מוטי קרויס, היא ככל הנראה הפגנת ההמונים שנערכה ביום ראשון בערב בסמוך להר חוצבים, במחאה על פעילותה של חברת 'אינטל' בשבת.

כאשר הסתיימה העצרת הרשמית, החליטו עשרות צעירים נטולי יכולת איפוק, להלהיט את הרוחות, שהיו שקטות מדי לטעמם, ולהוציא את השוטרים שאבטחו את האירוע מכליהם.

הם יידו אבנים, פוצצו ביצים והטיחו קריאות נאצה על ראשיהם של השוטרים.

ביום שאחרי המהומות, היה מי ששיבח את משטרת ירושלים, על שנהגה באיפוק ראוי לציון במהלך המהומות. לטענת משבחי המשטרה, השוטרים נקטו במינימום פעילות ונמענו מהלחריף את העימות.

אלא שעכשיו מתברר, שהאיפוק היה זמני. המשטרה החליטה לסמן טובים ורעים, ולמצות עימם את הדין לאחר מכן. אין מן הנמנע, שב'רשימה השחורה' שגובשה במשטרה, שורבבו גם שמות של תושבים שהשתתפותם בהפגנה הייתה פסיבית לחלוטין, והיא כללה בעיקר האזנה דרוכה לנאומים חוצבי הלהבות שהשמיעו הרבנים במהלך עצרת ההמונים.

מוטי קרויס, שחלף בליל ההפגנה עם רכבו ונקלע לאזור המהומות, שילם על כך מחיר אישי. הוא עשה זאת מתוך סקרנות גרידא, אולם השוטרים החליטו לסמן אותו, ורשמו את פרטי רכבו.

בבדיקה שנערכה למחרת, התברר שהאברך עוסק לפרנסתו בהסעות לתיירים. המשטרה רקחה 'קובמינה' מבריקה, והכינה מלכודת לקרויס.

אתמול (ב') בצהריים קיבל קרויס טלפון, מ'תייר' שביקש שירותי הסעות. קרויס, המורגל בהסעת תיירים ברכבו הפרטי, לא חשד במאומה, וקבע עם ה'תייר' שמעבר לקו על שעת הנסיעה.

כשהגיע מוטי קרויס בשעה היעודה אל המקום המיועד, הוא לא ראה כל תייר. תחת זאת, המתינו לו שוטרים עם ניידת, שהוציאו אותו מרכבו והורו לו להתלוות אליהם.

באותו הרגע הבין קרויס לאיזה בור הוא נפל.

הוא נלקח לבית המעצר, והספיק ליצור קשר קודם לכן עם ידידיו ובני משפחתו, בכדי לעדכן אותם על מצבו.

בני משפחתו חשו אל מגרש הרוסים, מלווים בעסקני תולדות אהרון, ר' שמואל יעקובוביץ ור' דוד גלויברמן. הללו ניסו לשפר את תנאיו לכל הפחות, והורשו להביא לו תפילין, ואפילו לארגן מניין לתפילת ערבית במחיצתו, רגע לפני היכנסו למעצר.

שבעה מפגינים שוחררו אתמול (יום ב') ממעצרם. אחד מהם הוא תושב לונדון, נכדו של אחד מחשובי האדמו"רים בחו"ל. הלה נתפס כשברשותו אבנים מוכנים ליידוי.

בחקירתו הודה הצעיר תושב החוץ במעשה. הוא קיבל הודעה כי בתוך זמן קצר יגורש מהארץ.

אם היה מי שחשב שהעימותים הולכים ודועכים - הרי שמעצרו המאוחר של האברך מתולדות אהרן הוכיחו שהסאגה הסוערת הזו רחוקה מלהיגמר.

ההערכה היא, שחסידי תולדות אהרן, היודעים להיאבק בכל הכוח כאשר 'אחד משלהם' נמצא במאבק מול הרשויות - לא ישקטו עד אשר ישוחרר האברך.


























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}