י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נורת אזהרה

"הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים – על סף שחיקה"

"אם גל התחלואה לא ייעצר עכשיו, מערכת הבריאות תמצא עצמה במחסור של צוותים כשירים בחורף" מזהיר ראש אגף הסיעוד בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד

"הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים – על סף שחיקה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

ראש אגף הסיעוד בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד רחלי מיזן מזהירה: הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים – על סף שחיקה. "אם גל התחלואה לא ייעצר עכשיו, מערכת הבריאות תמצא עצמה במחסור של צוותים כשירים בחורף".

רחלי מיזן, ראש אגף הסיעוד בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, סגן אלוף במיל' ולשעבר אחות ראשית בחיל הרפואה מזהירה כי עם העלייה בתחלואה בדגש על החולים הקשים צפויה שחיקה של הצוותים המטפלים, דבר שעלול לפגוע ביכולות מערכת הבריאות עוד טרם הגעת החורף.

לדבריה, "בישראל קיימת עליה מתונה אך מתמדת במספר החולים הקשים שסביר שתגבר עם בואו של החורף. מדובר בתוספת תחלואה על בתי החולים, של מטופלי קורונה הנזקקים לטיפול מורכב ובעצימות גבוהה. הצוותים הרפואיים נדרשים לתת מענה מיטבי להם ולשאר החולים "הרגילים" צוותים אלו הם המשאב החשוב ביותר של מערכת הבריאות והמשך העסקתם בעצימות כל כך גבוהה תוביל בסבירות לשחיקתם".

היא אומרת כי "הזמן הנדרש להכשיר צוות רפואי לטפל בחולי הקורונה, הוא ארוך ואין לנו את הזמן הזה. התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם ואם גל התחלואה לא ייעצר עכשיו – צפויה למערכת הבריאות בעיה עם כשירות צוותים בחורף".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}