כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בשעת הדחק: תחנת משטרה אצל ר' שימען

השר לביטחון פנים בסיכום עם ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס: תוך חודשיים: תחנת משטרה קבועה במירון • החלה ההיערכות לקראת ל"ג בעומר • הלקחים משנה שעברה: תוקם ועדה ציבורית שתכלול את כל הגורמים העוסקים בעליה לרשב"י

מוזס במירון עם סטס מיסשניקוב
מוזס במירון עם סטס מיסשניקוב

"המשטרה הגישה את כל התוכניות, התקציב קיים ולפי המצופה תוך כחודשיים תוקם תחנת משטרה קבועה במירון, אותה יאיישו שוטרים באופן רציף" כך השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ליו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, במהלך פגישה עבודה שנערכה ביניהם.

כחלק מההיערכות לקראת הילולת הרשב"י ביום ל"ג בעומר, שתיערך השנה במוצאי שבת, נפגשו לישיבת עבודה משותפת ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, השר לביטחון פנים וצמרת פיקוד צפון של המשטרה. הפגישה היא בהמשך לסדרת פגישות שקיים לאחרונה ח"כ הרב מוזס עם שרים נוספים ואנשי מקצוע לקראת ל"ג בעומר ובמסגרת מה שכונה על ידי הרב מוזס "היערכות מוקדמת".

במהלך הישיבה עם השר יצחק אהרונוביץ העלה הרב מוזס שוב את הדרישה להקים תחנת משטרה קבועה ביישוב מירון בסמוך לקבר הרשב"י, כדי שתאבטח ותשמור על הסדר הציבורי באתר קבר הרשב"י, כראוי וכמתאים לאתר בו מבקרים כ-2 מיליון איש בשנה.

כאמור, הודיע השר לביטחון פנים לרב מוזס, כי המשטרה הפקידה את כל התוכניות אצל וועדות התכנון והבנייה, וכבר בימים הקרובים צפויים להתקבל האישורים הדרושים להקמת התחנה. לדבריו, מיד לאחר מכן יחלו בעבודת הקמת התחנה באופן מיידי.

במהלך הפגישה הציגה צמרת פיקוד צפון של המשטרה את התוכניות וההיערכויות המיוחדות של המשטרה לקיום הילולת ל"ג בעומר בשנה זו, במוצאי שבת. לבקשת הרב מוזס וכדי למנוע חילולי שבת סוכם שכל ההיערכויות יסתיימו מבעוד מועד עוד לפני כניסת השבת, כאשר המשטרה תטפל ביום שבת רק במקרים דחופים של פיקוח נפש, ואת יתר הפעילות ירכזו שוטרים שאינם יהודים.

כלקחים משנה שעברה סוכם עוד, כי תוקם ועדה ציבורית עם נציגים ממשרד התיירות, המרכז לפיתוח המקומות הקדושים והמשטרה, שתרכז את כל הבקשות לעלייה לציון הרשב"י עם רכב ביום ל"ג בעומר, והיא תקבע על סמך קריטריונים ברורים, תוך שקיפות מלאה את רשימת בעלי האישורים. כדי למנוע זיופים האישורים לא יודפסו, וכפי שהיה בשנה שעברה הם יהיו על סמך רשימה שתהיה בידי המשטרה, אשר תזהה את העולים על פי מספרי תעודת זהות ומספרי רכב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}