כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רבה של אפרת: אני מרותק מהנצרות ומישו

בווידיאו שהועלה לרשת על-ידי אתר נוצרי, נראה שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, כשהוא מתאר את קרבתו הנפשית לנצרות ואת הקסם שמהלך עליו 'אותו האיש'. "אני קורא לו 'הרב' ישו", מצהיר ריסקין • סערה

 שלמה ריסקין. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
שלמה ריסקין. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

סערה חוצת יבשות בשל התבטאות מזעזעת של שלמה ריסקין, המכהן כרבה של העיר אפרת שביהודה: בוודיאו המשודר במרחבים הווירטואליים נשמע ריסקין משבח את אישיותו של מי שבשמו ובשם דתו נטבחו מיליוני יהודים במהלך השנים, ומי שבשם אישיותו הופצה שנאה ממאירה ומרעילה כנגד העם היהודי - יש"ו מייסד הנצרות.

ריסקין מתאר בפני הצופים עד כמה הוא, כרב דתי אורתודוכסי, מרותק אל דמותו ואל תולדות חייו של גדול האפיקורסים שבכל הדורות וגדול מחטיאי הרבים מימות עולם.

בהקלטה אומר ריסקין: "אני רב אורתודוכסי, רב אורתודוכסי המתעניין מאוד בדת באופן כללי, בנצרות ובמיוחד באישיותו המרתקת של ישו. התעניינותי בישו התחילה באוניברסיטה, ונמשכה גם באוניברסיטה העברית, בה שהיתי במשך שנה. אני מרותק לדמותו של ישו, שתמיד חשבתי עליו כעל הרב ישו, מאחר ולדעתי הוא אכן רב לדוגמה מבחינות רבות. הוא חיי רב יהודי בישראל בזמן קריטי בהסטוריה היהודית. במהלך לימודי הגעתי למסקנה שהנצרות והיהדות הן ענפים מאותו שורש, כי ישו בא מתוך לימודי יהדות והחברה היהודית, הוא הפיץ יהדות לכל העולם".

ריסקין ממשיך בדבריו, שהועלו לרשת על-ידי אתר נוצרי לכבוד השנה החדשה, בסוגיית המשיח שמקורה יהודי, והסוגיות הנלוות מסוגיה זו ביחסי היהדות עם הנצרות.

בהמשך הדברים אומר ריסקין "אני מוצא את עצמי תוהה, כשהמשיח יכריז על בואו, מי ירצה להצטרף אליו לארץ ישראל. האם היהודים יהיו מוכנים? אני מטיל בכך ספק. מי שיבוא איתו, הם היהודים האורתודוכסים והנוצרים האדוקים. והשאלה הראשונה שהוא יישאל תהיה, האם זו הפעם הראשונה שאתה מגיע, או הפעם השניה", מסיים הרב כשחיוך צופן שאלה על פניו.

לרב ריסקין עבר של התבטאויות בעיתיות מבחינה הלכתית וציבורית כאחת. בראיון שהעניק לאתר nrg לפני ארבע וחצי שנים, אמר בהתייחסו לרפורמים: " אני חושב שכל אחד שמקרב אנשים ליהדות – הוא השותף שלי ולא האויב שלי. באותו ראיון התייחס בסבלנות ובסלחנות גם לעוברי עבירות חמורות שבתורה.

ריסקין עלה ארצה מארה"ב ב-1983 ומכהן מאז כרב היישוב אפרת. במהלך השנים הקים את מוסדות 'אור תורה סטון', הכוללים ישיבה ואולפנה לבנות.

ריסקין עמד מאחורי היוזמה להכשרת טוענות רבניות וכן ייסד את ארגון 'יד לאשה', המיועד למתן מענה לנשים עגונות ומסורבות גט.


הרב ריסקין, פה מפיק ...


Find more videos like this on Jewish Israel

קישורים:
מקור: ישיבה וורלד
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}