כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הוא-הא מי זה בא? איש השנה של המדינה

כשאריאל אטיאס הציץ השבוע בעיתון 'דה מרקר', הוא לא האמין למראה עיניו: העיתון שאך לפני זמן קצר תקף אותו בחריפות, בחר בו השבוע כ'איש השנה' וקשר לראשו תשבחות • בפנים: תצלום העיתון

הוא-הא מי זה בא? איש השנה של המדינה
יח"צ

כששר השיכון אריאל אטיאס פתח את עיתון הכלכלה 'דה מרקר' בתחילת השבוע, הוא לא יודע אם הוא הוזה או חולם.

"אפילו מלאך רע עונה אמן בעל כורחו", הפטיר אטיאס, לאחר דקות ארוכות של התעשתות, לאוזני עוזרו הבכיר, איציק אלחרר. עיתון 'דה מרקר', שזה לא מכבר תקף אותו בחריפות חסרת תקדים, בחר אותו לא פחות, לאיש השנה הלועזית היוצאת.

"אתם יכולים להסכים או להסתייג מדרכו, לטעון שהוא לא יכול היה להגיע למעמדו אלמלא עמד מאחוריו ראש הממשלה - הכול נכון. אלא ששר הבינוי והשיכון הנוכחי, אריאל אטיאס, עולה על רוב עמיתיו לממשלה מבחינת הפופולאריות שצבר בזמן אפסי בכלי התקשורת, והוא מחזיר למשרד הזה את הכבוד התקשורתי והחשיבות שנלקחו ממנו לפני שנים רבות.

"זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו באפריל, החל אטיאס להמטיר הצהרות מלחמתיות בדבר הצורך בהורדת מחירי הדירות", מזכירים גיא ליברמן ואריק מירובסקי בכתבתם, "תוך שהוא מבטיח כי ידאג להציף את המדינה בקרקעות זמינות לבניה, דבר שיביא לעלייה בהיצע".
המשכה של הכתבה אינה אלא דברי שבח והלל לכוכב החרדי הצעיר שהתיישב לפני כשנה במשרד השיכון והחל עושה שם חיל.

כתבה מחמיאה כזו ב'דה מרקר', פלוס בחירה לאיש השנה, הייתה בגדר חלום באספמיא, אם לשפוט על פי יחסו של העיתון לשר השיכון בעבר.

לפני מספר שבועות, היתה כותרת ענק, באותיות קידוש לבנה, בעמודו הראשון של "עיתון הכלכלה והעסקים של ישראל". הכותרת ב'דה מרקר' קבעה בהחלטיות: "המהפכה של אטיאס מנותקת מן הקרקע".

בתמצית 'כתב האישום' שהוכן בבית דין השדה, שבו אין אפילו 'שופט' אחד המוכן להזדהות, נכתב: "מיומו הראשון בתפקיד מבטיח שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מהפכה - הצפת השוק בקרקעות והורדת מחירי הדירות לזוגות צעירים. בפועל ממחזר השר מכרזי נדל"ן כושלים לחילוניים, ומקדם באגרסביות ערים לחרדים".

רנית נחום-הלוי חתומה על הכתבה הזו, שיותר משהיא שכנעה שהשר אטיאס ממחזר קרקעות, היא מחזרה טענות של גורמים מוכרים, שעלו על פני השטח כדי לחסום בנית דירות לציבור החרדי המשווע למגורים, הרבה לפני שמנועי הבולדוזרים הודלקו והתחממו.

"על אף הצהרותיו של אטיאס על פרסום מכרזים לשיווק 6000 דירות, עד עתה הוצעה לשיווק קרקע לבניית 3321 דירות בלבד", כתב 'דה מרקר', והמשיך: "מבדיקת 'דה מרקר' עולה, כי כאלף דירות כאלו שהוצעו לשיווק מוגדרות לא אטרקטיביות לקבלנים.

"כך, למשל, קרקע ל-400 דירות בירושלים, אינה מתוכננת עדיין. כך גם קרקע לבניית 400 דירות בשכונת האורנים בבאר שבע. הקרקע נמצאת באזור מצוקה, שעליות הפיתוח שלה גבוהות במיוחד. גם קרקע בשכונת ויסגל ברחובות, שמיועדת לבניית 336 דירות לציבור הדתי סובלת ממיקום גרוע".

לקראת סוף השנה הלועזית, שינה עיתון הכלכלה את עורו, והכתיר את אטיאס בכתר איש השנה. מבחינת 'איש השנה' החדש, השבוע הבינו גם משמיציו, כי עשייה ברוכה אי אפשר שלא להעריך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}