כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בת ים החרדית בהלם: המ"מ האהוב - עצור

תושבי העיר בת ים, נצמדו הערב דווקא לספיחי פרשיית מעצרו של ראש העיר • יחד עם לחיאני נעצר גם מ"מ, ר' אורי בוסקילה, שנחשב לאחד מאושיות החסד בעיר • הערב: אזכרת ה'שלושים' לאביו

ממלא מקום ראש העיר, אורי בוסקילה
ממלא מקום ראש העיר, אורי בוסקילה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, עצרה הבוקר (ב') לחקירה את ראש העיר בת-ים, שלמה לחיאני, את אחיו ובני משפחה נוספים שלו, וכן בכירים בעיריית בת-ים, ובהם המנכ"ל עובד קונה.

לחיאני מואשם, על-פי החשד, כי במשך תקופה ארוכה ביצע לחיאני עבירות בתחום טוהר המידות, עבירות מירמה וכן עבירות תכנון ובנייה.

החקירה כוללת שורה של נושאים, כאשר אחד מסימני השאלה המרכזיים שיציבו החוקרים ללחיאני הוא כיצד הצליח לצמצם את חובותיו בצורה משמעותית מאז נבחר לראשות העיר ב-2003. לפני בחירתו היה לחיאני קבלן ונקלע לחובות של עשרות מיליוני שקלים. בחקירתו יידרש לחיאני לתת הסברים למקורם של סכומי כסף גדולים שהופקדו בחשבונו וכן לתנועות כספיות בהיקף של מאות אלפי שקלים מהשנים האחרונות.

אך בשולי הידיעות על מעצרו המתוקשר של לחיאני שהפך למין שריף מקומי, עם אחוזי תמיכה שלא היו מביישים את סדאם חוסין בשנות שלטונו בעיראק, הסתתרו להם גם המילים הבאות: "עם לחיאני נעצרו עוד מבכירי העירייה, שנחקרו אף הם בחשד לאי סדרים".

אחד מבכירי העירייה שנעצר היום בגל המעצרים המתוקשר, הוא ממלא מקום ראש העיר, ר' אורי בוסקילה. בוסקילה, מפורסם בעיר כמוסד של איש אחד. כל מי שנצרך לעזרה, פעילות תורנית, או סתם מחפש קיר שישמע את כאביו, מוצא אותם בר' אורי בוסקילה.

בוסקילה, שנבחר לעירייה בזכות עצמו, לא רץ מעולם ברשימה חרדית או דתית ממוסדת. הוא נבחר בזכות עבודתו המסורה למען הציבור, ובזכות עמידתו האיתנה, לימין כל דבר שבקדושה.

לפני כשנה ניסה להקים חזית דתית מאוחדת עם כל הסיעות בעיר, אך נתקל בחומה בצורה מצד הנציג הש"סי שדרש לעמוד בראש, וביטל את יוזמת האחדות.

רק לפני חודשים ספורים, בבחירות שהתקיימו לתפקיד יו"ר פורום סגנים ומ"מ בשלטון המקומי, נבחר אורי בוסקילה לתפקיד.

מולו התמודד אריאל בוסו, סגן ראש עיריית פ"ת מטעם רשימת ש"ס ו"ישראל ביתנו". בוסקילה התייצב לבחירות מטעם רשימה עצמאית. הפורום מונה כ-500 סגנים ומ"מ בעיריות ובמועצות המקומיות והאזוריות.

התמיכה שלה זכה אורי בוסקילה הגיעה מקשת רחבה של סיעות, כגון: קדימה, הליכוד, עבודה, סיעות ערביות וכו', והוכיחו שוב, כי מי שעובד, מצליח. גם ללא גב מפלגתי מסודר.

אחד מחברי פורום 'בחדרי חרדים' פרסם כי הערב חל יום השלושים למותו של אביו של אורי בוסקילה, והוא יאלץ ללכת לערב האזכרה בליווי משטרתי.

ובינתיים בעירית בת- ים בוקה ומבולקה. בהיעדרם של ראש העיריה, ממלא מקומו ובכירי העירייה נטל סגן ראש העירייה, איציק דריקס, את המושכות ועבר בין המשרדים השונים על מנת להרגיע את הרוחות. דריקס: "ביקשתי מהשוטרים שיזרזו את הליך החרמת המסמכים על מנת שנוכל לחזור עד כמה שאפשר לשיגרה ולשרת את תושבי בת ים"

גורם בכיר אחר אמר: "היו כבר הרבה טענות שהופרכו בעבר, ואני בטוח שגם הפעם לא יהיה כלום וההר יוליד עכבר".

המרכז לשלטון מקומי, בהודעה רשמית, הגיב על הפרשה: "במדינת ישראל בודקים כל נושא שלגביו מתעורר חשד. עם זאת, אנו מקווים כי החשדות יופרכו. ראש עיריית בת ים, לחיאני, חולל מהפיכה חיובית חברתית בבת ים, הוא פועל בתחומי החינוך ואיכות הסביבה בכל המרץ. אנו מקווים כי עננה זו תחלוף ומר לחיאני יחזור לתפקידו מה שיותר מהר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}