כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דם ברחובות איראן • שמונה הרוגים בהפגנות

שמונה הרוגים בטקסי הזיכרון לאייתולה מונתזרי, מנהיגה הרוחני של האופוזיציה האיראנית, שהפכו להפגנות אלימות נגד המשטר • אחד מההרוגים -אחיינו של מנהיג האופוזיציה חוסיין מוסאווי

ההפגנות באיראן. הסיבוב הקודם
ההפגנות באיראן. הסיבוב הקודם

שוב מהומות דמים באיראן: בכמה מוקדים ברחבי איראן התחדשו שוב העימותים בין מפגיני אופוזיציה לבין כוחות הממשל, כשבמהלך העימותים נהרגו שמונה בני אדם.

בטהרן ובטבריז, הפכו ההפגנות לעימותים קטלניים, כשבכל אחת מהערים נהרגו ארבעה בני אדם, על ידי כוחות המשטרה שפעלו בכח לפזר את המפגינים.

העימותים, שהחלו מיד לאחר הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות, בהן גבר הנשיא אחמדינג'אד על יריבו הרפורמיסט מוסאווי, באמצעים שלטענת המפגינים היו לא דמוקרטיים ולא חוקיים, התחדשו בשבוע האחרון בעקבות מותו של האייתולה עלי מונתזרי, שנחשב לאיש הדת הבכיר התומך באופוזיציה.

מונתזרי היה בכיר האייתולות במשטרו של חומייני, וסומן עוד בחייו כיורשו. אולם סמוך למותו של חומייני, החל מונתזרי להשמיע דעות שלא תאמו את הקו השולט במועצת האייתולות, מה שגרם לנישולו מן הירושה ולמינוי חמינאי במקומו.

במהלך השנים המשיך מונתזרי להשמיע את דעותיו הרפורמיסטיות, לפיהן המהפכה האיסלמית הלכה צעד אחד רחוק מדי, כשהפכה את המדינה למדינה שבה המדיניות שואבת את כוחה מהפונדמנטליזם הקיצוני. בשלב מסוים גזרו כוחות הממשל על האייתולה מעצר בית שנמשך שנים.

בשבוע שעבר מת האייתולה בן ה-86 וטקסי הזיכרון לזכרו הפכו למהומות דמים.

על פי דיווחי אתרי האופוזיציה באיראן, אחד מן ההרוגים הוא אחיינו של מיר חוסיין מוסאווי, מנהיג האופוזיציה, דיווח שאושר על-ידי עוזרו של מוסאווי.

משטרת איראן מכחישה, עם זאת, את הדיווחים על הרוגים בהפגנות ומסרה: "עד כה לא התקבלו דיווחים על הרוגים ולמיטב ידיעתנו אין אף הרוג עד כה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}