כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האלפים זעקו: "מחלליה מות יומת!"

עצרת האלפים של העדה החרדית בהר חוצבים, עברה בסדר מופתי, וכללה נאומים חוצבי להבות • רק בסוף התפרצו מאות אל הכביש וגררו עימות חריף • פיני רוזן חזר עם סיקור וגלריה הפגנתית

האלפים זעקו: "מחלליה מות יומת!"
פיני רוזן

עם הינתן האות, החלו המהומות. חולשת הצום שזה עתה חלף, לא ניכר על פניהם של ההמונים, שטרחו ובאו אל עצרת המחאה.

רק כאשר החלה עצרת האלפים להתפזר לדרכה, החלו המהומות הקבועות, שאף הפגנה ירושלמית אינה יכולה להתנהל בלעדיהן. נערי שוליים השליכו אבנים לעבר ניידות, שוטרים יצאו מכליהם, והעסק כולו יצא מכלל שליטה, והטיל כתם מעיב על עצרת טהורה שביקשה לבטא כאב המוני מול חברה המחללת את השבת בפלטרין של מלך.

בעצרת ההמונים שארגנה העדה החרדית באזור רחוב שפע חיים הסמוך למפעלי חברת 'אינטל' בהר חוצבים, השתתפו אלפים, כיאה לעצרת שתוכננה שבועות ארוכים.

על משאית ששימשה כבמת-כבוד, ישבו כל בכירי העדה החרדית, חברי הבד"ץ, הגאב"ד, הראב"ד וזקני העדה. בנוסף, הפתיע ראש הישיבה הגרמ"י לפקוביץ, שהגיע, הביע הזדהות, וישב שעה ארוכה על במת הנשיאות, על פי בקשתו האישית של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס.

גם הגר"א יפה-שלזינגר, גאב"ד ז'נווה המוזכר כמועמד אפשרי לרבנות ירושלים מטעם 'הציונים', פיאר את שולחן הנשיאות, וקולו הרם הדהד ברמה וניסר את חלל האוויר. בנאום חוצב להבות אש, מחה הרב שלזינגר כנגד חברת אינטל.

"התאספנו פה במוצאי עשרה בטבת, בכדי למחות על חילול שבת. מורי ורבותיי! מדברים פה על חילול שבת!. איפה? בפלטרין של מלך! צריך לזעזע עולם ומלואו", אמר רבה של ז'נווה ושלהב את ההמונים.

גם נאומו של גאב"ד העדה החרדית לא היה שליו מדי. הגאב"ד הביע כאב עצור, ודיבר באיפוק, אך בסערת רוחות גוברת והולכת, לנוכח הכוונה לטמא את ירושלים בחילולי שבת. הוא הביע את זעזועו מחילול השבת שהחברה הסוררת הניפה את דגלו, והסביר מדוע אי אפשר לעבור בשתיקה לנוכח התנהלות שכזו.

רוב הזמן הייתה העצרת שקטה, והיא התנהלה מתוך סדר מופתי, כשרק נאומי הרבנים מנסרים את חלל האוויר ופלוגות של שוטרים עומדים הכן, עם יד על הדופק ויד נוספת על האלה - על כל הפתעה שלא תבוא.

כל העת ניסו נערי שוליים חמומי מוח להתפרץ אל הכביש, אלא שהשוטרים מנעו זאת בעדם.

שרשרת אנושית ארוכה של שוטרים מנעה מההמונים את הגישה מרחוב שפע חיים אל הכביש הראשי.

ב-10:30, כאשר רכבו של הגאב"ד יצא לדרכו, שחררו השוטרים, בהוראה מגבוה, את המחסום האנושי, בכדי לאפשר מעבר לרכבו של ראש העדה החרדית.

באותו רגע, התפרצו נחילי אדם, בעיקר נוער שוליים שחיכו לרגע הזה מתחילת הערב, אל הכביש הראשי, והחלו לחולל פרובוקציה.

האירוע יצא מכלל שליטה. המשטרה ניסתה להילחם בכוונת המפגינים לחסום את התנועה באחד מהעורקים הראשיים בעיר, ובו במקום התפתחו תקריות אלימות.

שני מפגינים נעצרו. אחד העצורים הוא תושב ארה"ב, שהתעמת עם שוטרים ובכיסו נמצאה אבן מוכנה ליידוי.



































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}