כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'ליל הבדולח' של הישיבה החב"דית

בחורי ישיבת חב"ד בחיפה, חוו במוצ"ש האחרון 'ליל בדולח' משלהם: שני שיכורים רוסיים, ששתו לשוכרה בפארק סמוך, נכנסו לישיבה, וחוללו פרעות ברחבי המבנה • המשטרה: "תגידו תודה שהגענו"

תמונה מהפרעות. צילום: COL
תמונה מהפרעות. צילום: COL

ישיבת חב"ד, הממוקמת ברחוב ארלזורוב בחיפה, לא תשכח את מוצאי השבת האחרונה, במשך זמן רב. תלמידי הישיבה, יזכרו את היום הזה, כ'יום ההצלה' הפרטי שלהם, לעוד הרבה זמן.

וזה מה שאירע, בישיבה החב"דית בשעה 01:00 לפנות בוקר. בסמוך לישיבה שוכן לו פארק גדול הנקרא בשם 'גן בנימין'. גן בנימין, המשתרע על שמונה דונם, הוקם בשנת 1923 על פי תיכנון של האדריכל ריכרד קאופמן אשר תיכנן את שכונת הדר הכרמל והוא למעשה הגן היעודי הציבורי הראשון בחיפה והגדול בהדר. ה"סנטרל פרק" של הדר הכרמל.

בשנים האחרונות הפך הגן למוקד של פעילות פלילית, אלימות וסחר בסמים, שהבריח את ההורים והילדים שנהגו לשחק בו ואת הקשישים שנהנו מהגן ושיחקו בשחמט.

בשעת לילה מאוחרת ישבו בטבורו של הפארק, שני שיכורים ממוצא רוסי. קצת אחרי השעה 1, שמעו שני השיכורים צעקות המבקשות מהם לשמור על שקט, מבחורי הישיבה שחפצו לתת מעט שינה לעינהם בשעות הלילה המאוחרות של מוצאי השבת. בקשה לגיטמית? לא בעיני הרוסים השיכורים.

אחד מהבחורים בישיבה, שהיה עד לאירוע סיפר לאתר COL: "הבניין של הישיבה בן שלוש קומות בקומה הראשונה נמצא ה'זאל', בקומה השניה ממוקמת הפנימיה ובשלישית משרדי ההנהלה והתלמידים השלוחים. בזאל היו באותה עת שני בחורים: אחד ניקה את הזאל, והשני אסף את הספרים מהשולחנות, כדי להחזירם לארונות".

השיכורים ש'נפגעו' מהקריאות למעט שקט, התקדמו לעבר הישיבה והחלו ליידות אבנים ענקיות על הזאל. "הם ראו שם את הבחורים וחשבו כנראה שאלו האנשים שדרשו מהם להיות בשקט". שלושה מחלונות הזאל התנפצו. "מדובר בחלונות מיוחדים ויקרים מאוד, ששוויים רב".

אחד מבחורי הישיבה מיהר לטלפן למשטרה. בינתיים עברו הפורעים 'לטפל' בקומת הפנימייה.

"כל הפנימיה התמלאה בשברי זכוכית, זה היה נראה פוגרום אמיתי, כמו בסיפורים. מיהרנו להעיר את הבחורים שעדיין ישנו, כדי שיצאו מהחדרים לפני יפגעו", מספר עד-הראיה, שמעדיף לא להחשף.

אחרי רבע שעה מתוחה של צעקות וקללות ברוסית, זריקות אבנים וכיסאות, ושבירת חלונות נוספים, ארונות וקיר גבס, ניסו הפורעים לפרוץ אל-תוך הישיבה ולהמשיך במסע ההרס מבפנים.

למרבה הנס הדלת היתה נעולה ולמרות נסיונות הפריצה, היא לא נפתחה. "יש פה הרס רב, בזאל ובפנימיה. היה לנו נס שהם לא הצליחו לחדור אל-תוך הישיבה".

עקבות דם שהתגלו אחר-כך ליד דלת הכניסה לישיבה, מעידות כנראה על-כך שלפחות אחד משני הפורעים נפצע במהלך ההשתוללות.

רוב הבחורים נשארו ערים עד ל'סדר חסידות', הבוקר, כתוצאה מחרדה.

הבחור שעימו אנו משוחחים מסביר: "כמעט כולם נשארו ערים. ניסינו לישון אבל היו לנו נידודי שינה ופחד. זה סיוט כשמעירים אותך באמצע הלילה, ואומרים לך לברוח מהחדר כי אבנים מתעופפות כאן".

רבע שעה לאחר שעזבו השיכורים, הגיעו שוטרים למקום וגבו עדות. ואם לא די באיחור הרב, לא תאמינו מה אמרו השוטרים, כתגובה על הערה שהופנתה לשוטרים על כך שהם איחרו: "תגיד תודה שבכלל הגענו"...

רק נס הבדיל אמש בין הנזקים העצומים שנגרמו לישיבה, לפציעות גוף חמורות.

<








>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}