כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יד החרדים על העליונה • דיווח מיוחד

סאגת העיכובים במכרזי הקרקעות של רמת בית שמש ג' הגיעה לסיומה? • ביהמ"ש קבע: עתירת האופוזיציה נדחית. המכרזים ב-5 לינואר • לרנר: "נשקול ערעור. אבל כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד"

אריאל אטיאס בסיור בקרקעות רמה ג'. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אריאל אטיאס בסיור בקרקעות רמה ג'. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

האם מלאה סאת הייסורים של העמותות המתמודדות על המכרזים ברמת בית שמש ג'? שופט בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (א'), כי עתירת נציגי האופוזיציה בעיריית בית שמש, בראשם עומד נציג המפד"ל, שלום לרנר - נדחית.

על פי החלטת השופט, ייערכו המכרזים, ב-5 לינואר, ובכך בא הסוף לטרטורים שהיו נחלת כל מי שביקש לסייע בפיתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי.

משמעות הפסיקה מרחיקת לכת: אם עד עכשיו חשבנו כי חלק מהקרקע ייועד לציבור חילוני ולציבור הדתי-לאומי, הרי ששופט בית המשפט המחוזי קבע נחרצות, כי אין מקום להפלות מגזרים אחרים, והתנאים אותם מכתיב השוק - הם שיקבעו את עתיד צביונה של רמת בית שמש ג'.

כזכור, ערערו נציגי האופוזיציה נגד קיום המכרזים, בטענה כי הקרקעות אושרו לבניה בתנאי שכל מגזר יקבל שליש מהקרקעות. "המצב בשטח", אמרו העותרים, "?מוכיח כי החרדים ישתלטו על כל הקרקעות. וזה נגד הסיכומים המוקדמים".

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, טען כי הוא יברך על כל אוכלוסיה שתבוא להתגורר במקום, אך תנאי השוק מוכיחים כי הציבור החרדי נואש יותר לדירות, ומטבע הדברים, הוא המתעניין העיקרי בקרקעות. בית המשפט קיבל את טענות ראש העיר.

על פי המסתמן, הביקוש החרדי הרב לדירות, במתחם העומד לשיווק בעוד כשבוע וחצי, יביא אל המקום מאסה של חרדים, שיגברו על הצעות הציבורים האחרים. וכך, דווקא מהעתירה הקנטרנית, שנועדה לדחוק את רגלי הציבור החרדי מהעיר בית שמש, יצא מתוק, ואלפי זוגות צעירים המצפים בכליון עיניים לבשורה שתצא מהקרקע הסלעית - יזכו להגיע למשכן קבע משלהם.

בחוגי האופוזיציה, שוררת מרירות רבה. הציפיות היו בשמיים. כאילו לא די בצום, ובזיכרון העצוב על תחילת המצור על ירושלים, רואים בעיני רוחם חברי האופוזיציה את ה'מצור החרדי' על העיר בית שמש.

לרגע, הם היו בטוחים כי עתירתם תתקבל. הדחיות של בית המשפט הובילו אותם למחשבות, שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי לחלוטין.

אך מסתבר, כי פסק בית המשפט, לא הצליח לרכך את ליבם של המערערים. אולי ה' מכביד את ליבם בכדי להקשות עוד קצת על מצולקי הדיור. מי יודע.

בשיחה שערך כתב אתר 'בחדרי חרדים' עם יו"ר האופוזיציה, שלום לרנר, מיד לאחר הינתן פסק הדין, הוא אומר: "עדיין לא קיבלנו את פסק הדין לידנו. נוכל להתייחס בהרחבה, לאחר שנראה אותו. ממה שאני מבין מעורכת הדין, יש לנו שבוע וחצי לערער על ההחלטה, ואנחנו אכן נשקול את הצעד הזה. קשה לי לדבר לפני שאני רואה את הפסק דין, אבל בטוח שכל מאן דעביד רחמנא לטב עביד".

• איך אתה מרגיש ביום כזה?

"אני מרגיש מצוין. עוד כמה שעות אני עושה ברית לנכד שלי, ומתפלל שלא נצטרך לצום. לגבי השאר, אני מקווה שיסתדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}