כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מיהוד ועד פסגת זאב • משרד השיכון מכריז: יש מכרזים

האם מצוקת הדיור עומדת בפני פיתרון? הודעה שיצאה היום ממשרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל, בהחלט נותנת מקום לאופטימיות • ההודעה מבשרת על הוצאת מכרזים לכ-6,500 יחידות דיור ב-54 ערים וישובים ברחבי הארץ - חלקם מתאימים לציבור החרדי • כל הפרטים

איש בשורה. אריאל אטיאס. צילום: יעקב נחומי
איש בשורה. אריאל אטיאס. צילום: יעקב נחומי



האם המצוקה הכי קשה והכי מדוברת, שהציבור החרדי הוא ראשון משלמי המחיר עליה - עומדת לקראת פיתרון?

על פי הודעה שיוצאת היום ממשרד השיכון, הרי שהחודשים הקרובים נושאים בהחלט בשורה בנושא.

משרד השיכון מסר היום כי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מוציאים החודש לשיווק את המנה האחרונה והגדולה של קרקעות לבנייה לשנת 2009. בשיווקים של חודש דצמבר יפורסמו מכרזים פומביים של קרקעות המיועדות לבניית כ-6,500 יחידות דיור ב-54 ערים וישובים ברחבי הארץ.

זהו המקבץ השלישי הגדול היוצא לשיווק בחודשים האחרונים וממשיך את מדיניות שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, להגדיל משמעותית את היצע הדיור שסובל ממחסור במטרה לעצור את העלייה ולהוזיל את מחירי הדירות לזוגות הצעירים. בשלושת גלי השיווקים האחרונים החל מחודש ספטמבר כולל הגל הנוכחי משווקות בסה"כ 16,633 יח"ד.

בין הקרקעות המשווקות במנה הנוכחית: ביהוד קרקע ל-780 יח"ד, ביבנה, לאור הצלחות השיווקים בחודש החולף תשווק קרקע ל-466 יח"ד, בבאר שבע - קרקע ל-199 יח"ד, בחיפה – קרקע ל-125 יח"ד. באשקלון יעובו השיווקים ב-395 יח"ד נוספות. בירושלים משווקות 692 יח"ד בשלושה מתחמים: 198 יח"ד בפסגת זאב, 377 יח"ד בנווה יעקב ו-117 יח"ד בהר חומה.

ריכוז גדול נוסף של קרקעות למגורים משווקת בישובי מיעוטים בצפון הארץ, בין היתר בישובים: זרזיר - קרקע להקמת 268 יח"ד, חורפיש - קרקע להקמת 207 יח"ד, אבו סנאן - קרקע להקמת 122 יח"ד ואום אל פאחם – 316 יח"ד. במכרזים של דצמבר משווקים 2,247 יח"ד בישובי מיעוטים, למגזר הדרוזי-צ'רקסי ולמגזר הבדואי.

במינהל ובמשרד הבינוי והשיכון מאמינים שככל שימשכו הגלים הגדולים לשיווק, כך יושפע באופן ישיר שוק הדיור ויביא להוזלת מחירים. בנוסף, במכרזים שכבר ננעלו השנה, למעלה מ-70% מהשיווקים שהוצעו בפעם השנייה ויותר לאחר שלא זכו להצעות בעבר, שווקו בהצלחה מרובה, והורידו כמות נוספת של יח"ד החסרות בשוק הישראלי.

מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי: "תוכנית שיווק הקרקעות המסיבית נועדה לייעל ולהגביר את הפעילות בשוק המקרקעין. שני הגלים הקודמים של השיווק והגל הנוכחי צפויים לתת את אותותיהם בשוק במהלך 2010 והלאה. התוכנית מהווה את הנדבך המרכזי במדינות להגברת השיווק, ונועדה לייעל את הפעילות בשוק המקרקעין בישראל".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ציין: "אנו ממשיכים בשיווק מסיבי לאלפי יחידות דיור בכל הארץ כדי להשפיע ולהוזיל את מחירי הדירות לכלל המגזרים. אני מצפה שהקבלנים בסופו של דבר יציעו מחירים נמוכים יותר עבור הקרקעות וישפיעו על הוזלת המחיר לדירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}