כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תרמתם לקופות? אתם שותפים לחילול שבת!

מחפשים ישועה ב-2 בלילה? התקשרתם לתרום לקופות הצדקה? סייעתם למחללי שבת! • מבדיקת האתר עולה: קופות הצדקה מסתייעים בשירותי טלפוניה של חברה שחרתה על דגלה חילול שבת

חנות של 'וועד הרבנים' בשכונת גאולה. צילום: פיני רוזן
חנות של 'וועד הרבנים' בשכונת גאולה. צילום: פיני רוזן

בעוד כמספר שעות צפויים להגיע אלפים להפגין מול חברת 'אינטל', בגין חילולי השבת אותה מבצעת החברה במפעלים הממוקמים בהר חוצבים בירושלים. החברה מבצעת פעילות בשבת מזה מספר שנים, ועל אף נסיונות הידברות כאלה ואחרים עם הנהלת החברה, החליטה 'העדה החרדית' לקיים הפגנת ענק מול משרדי החברה.

הכותרת היא: 'מחללים שבת? תקבלו הפגנות!'.

אלא שממידע אותו מציג הניק 'מהבכירים' בפורום 'בחדרי חרדים', מידע שנבדק על-ידי מערכת אתר 'בחדרי חרדים', עולה תמונה שמותירה טעם מר בפה.

מנהלי קופות הצדקה - הפועלות באינטנסיביות רבה בתוך המגזר החרדי - עושים הכל בכדי להגדיל את מצבת התרומות. קנאת הסופרים בין הקופות המתחרות, הביאה פרנסה רבה לקופירייטרים רבים, המוגיעים את מוחם כיצד ניתן להכות את הקופה שנמצאת בדלת ממול.

אחד מהגימיקים, שככל הנראה גרמו להזרמת כסף רב לקופות, הוא המענה האנושי שניתן 24 שעות ביממה. וכך, אם חשקה נפשך בישועה מהירה בשעת לילה מאוחרת, כל שנותר לך לעשות הוא להתקשר למוקד 'ועד הרבנים', לתרום סכום כסף - והישועה כבר בדלת.

מנהלי קופות הצדקה הגיעו למסקנה, כי אין הצדקה להעסיק מוקדניות במשרה מלאה, בשעות הלילה המאוחרות. הפתרון נמצא בדמות חברה בשם 'קישורית', המציעה שירותי טלפוניה לארגונים גדולים.

וכך, מי שמתקשר בשעות הלילה המאוחרות לתרום, נענה על-ידי טלפנית העובדת בחברת 'קישורית', המעבירה את תרומתו לקופת הצדקה.

אך התמונה הפסטורלית נתקלת, בשערוריה רבתי. חברת 'קישורית' מפרסמת באתר הבית שלה, כי היא פועלת 7 ימים בשעה 24 שעות ביימה. הדבר אינו מצוין בדרך אגב, אלא זהו אחד מדגלי החברה: מתן השירות בשמך, 7 ימים בשבוע.

וכך, כל שיחה המגיעה בשעות הלילה לקופת הצדקה של 'ועדת הרבנים', תורמת מספר שקלים לחברה שחרתה על דגלה את רמיסת השבת. לא אילוצי עבודה, לא מנהג שקיבל הכשר מהממשלה, אלא דגל של חברה המצהירה בריש גלי: אנחנו עובדים בשבת.

בשיחה שערכנו עם חברת 'קישורית', אמרה המנהלת, כי החברה אינה מעניקה שירותיה טלפוניה בשבת לקופות הצדקה. לדבריה, שעה קודם לכניסת השבת מפסיקה החברה לקבל שיחות עבור קופות הצדקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}