כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האם תחזיר חברת החשמל כסף לצרכנים?

בעקבות הפרשות עתק לקרן הפנסיה, דורשת רשות החשמל מחברת החשמל להשיב כסף לצרכנים, באמצעות הוזלת תעריפים • החברה, מצידה, מציגה צניחה חדה של 80 אחוזים ברווחים ברבעון השני של 2009

חברת החשמל. תחזיר כסף?
חברת החשמל. תחזיר כסף?

האם תחזיר חברת החשמל כסף לצרכנים? על פי דיווח מעריב הבוקר, יתכן שהתשובה לשאלה זו חיובית.

חברת החשמל, המציגה בתקופה האחרונה מצג לפיו מצבה הפיננסי של החברה קשה, מצב שבשלו קיבלה החברה אישור להעלאת תעריפי החשמל, הפרישה במקביל סכומי עתק לקרן הפנסיה של העובדים, סכומים שהתווספו להונה העצמי של החברה.

על פי הדיווח, יתכן וחברת החשמל תאלץ, על פי דרישת הרשות לחשמל, להשיב את הכסף לצרכנים. במידה ויוחלט על החזרת הכסף, יתבטא הדבר בהוזלת מחירי החשמל בעתיד.

בתוך כך, מהדוחו"ת שפרסמה החברה לסיכום הרבעון השני של 2009 עולה, כי רווחיה של החברה צנחו בתקופה האמורה בכ-80 אחוזים, כשהרווח בתקופה עומד על 80 מיליוני שקלים, לעומת 409 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הפרשת החברה לקרן הפנסיה, שעל פי הערכות מוקדמות עמדה על שישה מיליארד שקלים, עמדה על פי הדו"ח רק על 4.4 מיליארד שקלים, מה שמעמיד בספק את התכנות הוזלת התעריפים.

לטענת החברה, שביתת עובדי החברה גרמה לנזק של קרוב ל-200 מיליוני שקלים, והודיעה כי תפנה לרשות החשמל בבקשת החזר.

האם הדו"ח כפי שהוצג הוא חלק מן המלחמה שמנהלת החברה מול רשות החשמל בעניין קרן הפנסיה? אין לדעת. אבל אין ספק כי בעקבות הדוחו"ת יתקשו ברשות החשמל לעמוד על התעקשותם להוזלת התעריפים, ואולי אף יאלצו לאשר לחברה העלאת תעריפים נוספת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}