כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

צפת: הילד בן ה-4 שנעדר, נמצא בבית העלמין

חרדה אפפה את העיר צפת עם כניסת השבת: משה מייטס בן ה-4, בן למשפחה חרדית המתגוררת בעיר העתיקה - נעדר • מאות יצאו לחפש בליל שבת. לאחר 5 שעות, נמצא הילד מסתתר בבית העלמין

אילוסטרציה
אילוסטרציה

זו היתה אחת השבתות הדרמטיות ביותר שידעה צפת. חוסר ודאות ריחף באוויר, וחרדה מתוחה לשלומו של ילד בן 4 איחדה את כולם, והוציאה מאות תושבים חרדים אל הרחובות, השבילים, הסמטאות והחורבות הנטושות.

הסיבה לתכונה שאפפה את צפת, היתה היעלמותו הפתאומית של ילד בן 4, משה מייטס, שהוריו מתגוררים בעיר העתיקה.

שעה קלה לפני כניסת השבת נודע דבר היעלמותו של הילד הקטן, והשמועה נפוצה במהירות הבזק אל כל הריכוזים ובתי הכנסת בעיר. העניין הובא בפני רבני צפת, שהתירו לתושבי העיר לחלל את השבת, על מנת לסייע בחיפושים אחר הילד.

מתפללים רבים לא חזרו לביתם לאחר תפילת השבת, אלא יצאו לסייע בחיפושים אחר הילד הנעדר, בן למשפחה חרדית מוכרת ומוערכת בעיר העתיקה. אחרים הפסידו את התפילה בבית הכנסת, עקב החיפושים האינטנסיביים.

הילד יצא בשעת אחר צהריים, סמוך לכניסת השבת, מביתו, ומאז נעלמו עקבותיו.

כוחות החיפוש והמתנדבים יצאו מרחוב האר"י בעיר העתיקה, שם הוקם חפ"ק מיוחד שפיקד על מבצע החיפושים והסריקות. ראשי כוחות החיפוש ניסו לאתר תושבים שראו את הילד בשעות שלאחר היעדרותו - על מנת לאסוף מהם עדויות. אלא שתושבים כאלה לא נמצאו, ואף אחד לא נתקל בילד האובד.

בחסדי שמים, חמש שעות לאחר שנעדר, נמצא הילד בשביל נטוש בעיר העתיקה, בסמוך לבית העלמין העתיק בעיר, במרחק של כמעט שלושה קילומטרים מביתו.

הילד נבדק על-ידי פרמדיק, ואובחן כסובל מקור, בשל מזג האוויר השורר בצפת. הילד חזר לביתו, והוריו קיבלו הדרכה רפואית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}