כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תמיכה למתנגדי 'עסקת שליט': אחד מרוצחי מאיר חי הי"ד שוחרר השנה מהכלא

שניים מרוצחיו של הרב מאיר חי הי"ד ביום חמישי, שהו בעבר בכלא הישראלי - ושוחררו. אחד מהם שוחרר רק לפני מספר חודשים • ארגוני הטרור מאיימים: ננקום את מותם - ומהר

נאדר ראיד סורכג'י. השתחרר השנה מן הכלא
נאדר ראיד סורכג'י. השתחרר השנה מן הכלא

אם חיפשו מתנגדי עסקת שליט, דוגמה לטיעון נגד שחרור מרצחים מהכלא בישראל, הוא סופק להם בדמותם של שניים מחברי החוליה שביצעה את הירי בצהרי יום ה' לעברו של הרב מאיר חי הי"ד.

נאדר ראיד סורכג'י, בכיר חברי החוליה שחוסלה בערב שבת בקסבה של שכם על-ידי כוחות צה"ל, היה כלוא בישראל במשך שבע שנים, ושוחרר מהכלא רק בחודש ינואר השנה. קודם למעצרו, בשנת 2002, הוא נחשב לבכיר המבוקשים המשתייכים לגדודי חללי אל אקצא, ונודע כמי שהשתתף בפיגועים רבים, בהכנת מטענים ובהקמת מעבדות חבלה בשכם.

נאדר, כמו שאר חבריו לחוליה, היה מוכר היטב לכוחות הביטחון, אך בהיותו משוחרר ומוחזר לגדה, ניצל את ההזדמנות שהתאפשרה, בין היתר בשל ההקלות שאישר שר הביטחון לפלסטינים, והוציא לפועל, בדם קר, את הפיגוע אכזרי.

חברי החוליה הנוספים, עסאן נאיף פתחי אבו שרח וענאן סלימאן מוצטפא צובוח, שכמו נאדר גם הם תושבי שכם, מוכרים היטב לכוחות הביטחון הישראלים והפלסטיניים, כשעסאן אף ריצה עונש מאסר ממושך בישראל.

בערב שבת חיסלו כוחות מיוחדים של צה"ל בקסבה של שכם את שלושת חברי החוליה, לאחר שמידע שהתקבל מן השב"כ הצביע על המצאם במקום. המחבלים, שהתבצרו במחילות תת-קרקעיות, פתחו באש לעבר הכוחות. במהלך חילופי האש נהרגו כל חברי החוליה.

גדודי חללי אל אקצא, שחברי החוליה נמנים על שורותיהם, הודיעו כי ינקמו את מות המחבלים וכי הנקמה תבוא ומהר. הודעה זו מצטרפת להודעת חמאס מן השבוע שעבר, לפיה תם עידן האיפוק ושבה תקופת הפיגועים ברחבי ישראל.

מנגד הכריזה הרשות הפלסטינית, שלדברי מערכת הביטחון שיתפה פעולה עם הרשויות בישראל באופן יוצא-דופן, כי היא מבקשת מפעילי פת"ח שלא לנקוט בפעולות נקמה אלימות כנגד ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}