כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ציפי שולפת אס: "נו, באמת, תרחמו על אבא"

בקול רעש גדול התפוצצה בועת 'קדימה': הסנונית הראשונה, אלי אפללו, הודיע על פרישה, ו-10 נוספים שוקלים את צעדיהם • ציפי לבני בפאניקה ומגייסת את... בניו של שרון • ומופז? דורש פרימריז

עמרי ואריאל שרון. צילום ארכיון
עמרי ואריאל שרון. צילום ארכיון



האם ישועתה של ציפי לבני החוששת מקריסת מפלגתה תבוא מבני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון?

קדימה עושה בימים האחרונים קולות של קריסה. ח"כ אלי אפללו הודיע שיפרוש, מה שנוטל מקדימה את כתר המפלגה הגדולה בכנסת, כתר שבזכותו רושפת ציפי לבני להבות בכל פעם שמזכירים לה כי מי שיושב במשרד ראש הממשלה הוא דווקא נתניהו.

בין ששה ל-10 ח"כים נוספים מתנדנדים, כך על פרסומים, כששישה מתוכם, שוקלים לעבור לליכוד, ואחרים, למפלגת העבודה או לישראל בתינו.

המערכת הפוליטית גועשת סוערת ומבעבעת. והחרדה מכולם היא יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, שמנאומיה בימים האחרונים, המזכירים יללות של פעוט המתלונן 'אכלו לי, שתו לי', משתקפת פאניקה ברורה וחוסר אונים מוחלט.

ויש לה ממה לחשוש.

המפלגה שהייתה שותפה להקמתה, אך לפני ארבע שנים, בורחת לה מבין האצבעות. ביקורת אישית עזה וממוקדת מוטחת בה, גם מפי מי שאמורים להיות הקרובים אליה ביותר. "איך זה שכל כך קשה למצוא מישהו מבכירי קדימה שיסכים לומר מילה טובה על ציפי?", תהתה אמש פרשנית ערוץ 2, רינה מצליח.

ואכן, התנהלות אישית, שלטענת מקרובים גרועה מזו של ביבי וברק בימיהם הרעים, יחד עם יהירות והתנשאות מובנים, ובתוספת של קיפוח ואי-צדק בשל העובדה שבבית ברחוב בלפור גר מישהו אחר, חוברים לכדי מסכת אישיות לא נעימה, שמרתיעה רבים החשים כי אינם מסוגלים לצעוד עימה בדרך משותפת, ולו ממרחק.

מופז מציג: פריימריז או פרישה

ואם לא די לה בצרות הפנימיות, מגיע היריב המושבע, שאול מופז, עם דרישות חדשות. מופז שרואה את המצב הנפיץ אליו הגיעה מפלגת קדימה, זימן לעצמו פגישה עם ציפי לבני, שם הוא ידרוש בצורה חד משמעית: פרימריז תוך שלושה חודשים. מופז לא מסתפק בדרישה, אלא מציב לידה איום מפורש: אם לא תתקבל הבקשה, אני אפרוש מקדימה.

בסביבת לבני אמרו הבוקר (ה'): "ניערך להתמודד עם מה שקורה. כל זה הוא חלק מתרגיל. מופז מנצל את המצב עם ביבי למשחקים פוליטיים בתוך קדימה. המהלך שלו מתואם עם חלק מאותם חברי כנסת ששמם הוזכר כפורשים. מופז מנסה להשתמש בביבי למלחמות הפנימיות מול לבני".

הקמפיין של מופז על ראשות המפלגה נמשך בפועל מאז הבחירות הכלליות. הוא ממשיך לחזק את כוחו בשטח, מסייר. בשיחות עם פעילים במפלגה, הבטיח שתחת הנהגתו, תשוב קדימה לשלטון, ולא תתייבש באופוזיציה.

בגלל בנים תושיע אבות

מי שמתגייסים להצלתה של לבני, או מוטב לומר להצלתה של קדימה, הם בני ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהקים את קדימה. על פי דיווחים בכלי התקשורת, יצרו בניו של שרון עומרי וגלעד, קשר עם כ-14 ח"כים מקדימה, והפצירו בהם שלא לפרוש מהמפלגה.

"אריק לא היה רוצה לראות את קדימה מתפוררת, למען אבא אל תפרשו", ביקש גלעד מהח"כים. מלשכתה של לבני נמסר, כי לא ידוע לה על פעילותם של השניים, וכי הדבר לא נעשה ביוזמתה.

האם מבני האיש הזקן, השוכב מזה ארבע שנים במיטתו שבתל השומר, תבוא ישועתה של המנהיגה הצעירה? קשה לדעת.

אך להערכת פרשנים מובילים, סיכוייה של לבני, להעפיל אי פעם לפסגה הפוליטית האולטימטיבית, ולנחות על כסא ראש הממשלה נראים בשלב זה רחוקים מתמיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}