כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הם קטנים, קלים, ויש אותם לכולם: הנטבוקים

בשנה האחרונה נרשמה עליה של 103 אחוז במכירות המחשבים הניידים הזעירים: הנטבוקים • עם זאת, אין ברווחי המכירות לכסות על הפסדי הירידה במכירות ניידים רגילים

נטבוק.  צילום יח"צ
נטבוק. צילום יח"צ

רואים אותם בכל מקום, הם קטנים, הם קלים ובדרך-כלל גם נראים טוב.

הנטבוקים - המחשבים הניידים הקטנים, שגודלם כגודל מחברת - שכבשו את העולם בסערה בשנת 2009, כאן בכדי להישאר.

מנתונים של חברות המחשבים המתפרסמות היום (ה) עולה, כי מכירות המיני מחשבים ניידים צמחו השנה ב-103 אחוזים, כשההכנסות מהמכירות עלו ב-72 אחוזים.

העלייה המתונה יחסית ברווחים, לעומת הזינוק במכירות, נובע מהרווח הקט שמפיקות היצרניות מכירת כל יחידת נטבוק, מה שמאפשר לשמור על מחירם הנמוך של המחשבים. מסיבה זו אין ברווח ממכירתם של הנטבוקים לאזן את ההפסד של חברות המחשבים הניידים, שעמד על 11 אחוזים בשנה החולפת.

הנטבוקים הפכו בשנה החולפת לפופולאריים בקרב משתמשים רבים. מרבית מבעלי הנטבוקים במערב, משתמשים בהם כמחשב שני לצרכים שאינם מצריכים כח עיבוד חזק, בנוסף למחשב נייח או נייד אחר, עם זאת, על פי נתוני החברות, במדינות המתפתחות, יותר ויותר בעלי נטבוקים משתמשים בהם כמחשב הראשון והיחיד שלהם, בשל מחירם הזול יחסית.

לנטבוקים מעבד ייחודי, ממוזער, כשהבולט מבין מעבדי הנטבוקים הוא אטום של אינטל, שהשיקה השבוע מעבד חדש בעל ביצועים משופרים יותר.

בעתיד מתכוונות החברות לטשטש עוד יותר את ההבדל שבין עולם המחשבים לעולם מכשירי הסלולר, הבדלים שטושטשו מאוד במהלך השנה האחרונה עם כניסתם של ניידים סופר חכמים לשוק, על-ידי הטמעה של מודם סלולרי בנטבוקים, מה שייתר את הצורך בתשתיות אינטרנט.

מחיר נטבוק ממוצע בארץ עומד על קרוב לאלפיים שקלים, בעוד בארה"ב ניתן היה לקנות במבצעי החגים, נטבוקים במאתיים חמישים דולרים בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}