כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עומרי וגלעד יצילו את לבני?

קדימה עושה קולות של קריסה. על פי דיווחים למעלה מעשרה חכי"ם שוקלים לפרוש מהמפלגה, מרביתם לליכוד. ח"כ אלי אפללו הודיע כי יפרוש בכל מקרה. לבני בפניקה. עמרי וגלעד שרון מתגייסים לעזרה

לוגו מפלגת קדימה
לוגו מפלגת קדימה

האם ישועתה של ציפי לבני מקריסת מפלגתה תבוא מבני משפחתו של ראש הממשלה שרון? קדימה עושוה בימים האחרונים, קולות של קריסה. חבר כנסת אלי אפללו כבר הודיע שיפרוש, מה שנוטל מקדימה את כתר המפלגה הגדולה בכנסת, כתר שבזכותו רושפת ציפי לבני להבות בכל פעם שמזכירים לה כי מי שיושב במשרד ראש הממשלה הוא דווקא נתניהו.

בין ששה לעשרה נוספים מתנדנדים, כך על פרסומים שהתפרסמו אמש, כששישה מתוכם, שוקלים לעבור לליכוד, ואחרים, למפלגת העבודה או לישראל ביתינו.

המערכת הפוליטית גועשת סוערת ומבעבעת. והחרדה מכולם, היא יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, שמנאומיה בימים האחרונים, המזכירים יללות של פעוט המתלונן 'אכלו לי, שתו לי' משתקפת פאניקה ברורה וחוסר אונים מוחלט.

ויש לה ממה לחשוש. המפלגה שהייתה שותה להקמתה אך לפני ארבע שנים, בורחת לה מבין האצבעות, ביקורת אישית עזה וממוקדת מוטחת בה גם מפי מי שאמורים להיות קרובים אליה ביותר. "איך זה שכל כך קשה מישהו מבכיר קדימה שיסכים לומר מילה טובה על ציפי?" תהתה אמש פרשנית ערוץ 2 רינה מצליח. ואכן התנהלות אישית, שלטענת מקרובים גרועה מזו של ביבי וברק בימיהם הרעים, יחד עם יהירות והתנשאות מובנים בתוספת נרגשת קיפוח ואי צדק בעובדה שבבית ברחוב בלפור גר מישהו אחר, חוברים לידי מסכת אישיות לא נעימה שמרתיעה רבים החשים כי אינם מסוגלים לצעוד עימה בדרך משותפת, ולו ממרחק.

מי שמתגייס להצלתה של לבני, או מוטב לומר להצלתה של קדימה, הם בני ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהקים את קדימה. על פי דיווחים בכלי התקשורת, יצרו בני רה"מ עומרי וגלעד, קשר עם כ- 14 חכי"ם מקדימה, והפצירו בהם שלא לפרוש מהמפלגה.

"אריק לא היה רוצה לראות את קדימה מתפוררת, למען אבא אל תפרשו" ביקש גלעד מהחכי"ם. מלשכתה של לבני נמסר כי לא ידוע לה על פעילותם של השניים, וכי הדבר ל נעשה ביוזמתה.

האם מבני האיש הזקן, השוכב מזה ארבע שנים במיטתו שבתל השומר, תבוא ישועתה של המנהיגה הצעירה. קשה לדעת. אך להערכת פרשנים מובילים, סיכוייה של לבני, להעפיל אי פעם לפסגה הפוליטית האולטימטיבית, ולנחות על כסא ראש הממשלה נראים בשלב זה רחוקים מתמיד.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}