כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אנטישמים, תעזבו את ליצמן" • ראיון

גיא מרוז, העיתונאי שהעלה את רפורמת השיניים לסדר היום הציבורי, משיב אש לתוקפי ליצמן: חיכינו שנים לאיש אמיץ כמו ליצמן" • "העיתונאים שתוקפים אותו: בורים, ללא שמץ של מושג"

גיא מרוז. 'אף תרופה מצילת חיים לא יצאה מהסל'
גיא מרוז. 'אף תרופה מצילת חיים לא יצאה מהסל'

המתקפה על סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זכתה לגיבוי תקשורתי חסר תקדים. העיתונאים שעושים במקלדתם שימוש יומי על מנת לנשוך בשיניהם הוירטואליות כל עובר ושב, ראו ברפורמה אותה מציע יעקב ליצמן, בנושא רפואת השיניים, מקום טוב להתגדר בו.

כל רופא זוטר, הפך למומחה בעל שם עולמי, המתנגח בשר הממונה, כאילו אין מחר. הסתדרות הרופאים, שלה חשבון פתוח עם סגן השר, מינפה את המאבק לצרכיה הפוליטיים, ועל כף המאוזניים הונחו שיני ילדים לעומת אלפי מתים. למותר לציין, שהשוואה אפילו לא מעוררת גיחוך.

אך בשולי התקשורת, בעיקר בקרב אלו שעסוקים באמת לקדם פתרונות חברתיים, ניתן היה לראות ניצני אהדה לשר המזוקן, שמחולל מהפכות. אחד מאלו שהלכו נגד הזרם, ולא בפעם הראשונה, היה העיתונאי גיא מרוז.

מרוז, נחשב בתקשורת כלוחם צדק. תוכנותיו השונות בכל רחבי המדיה הכתובה והאלקטרונית, נועדו בכדי לסייע לאזרח הקטן, זה שאינו נהנה משיניים בריאות, אותם יוכל לנעוץ בגלגלי הבירוקרטיה.

• גיא, אין זה סוד שיעקב ליצמן, לא רווה נחת בשבועות האחרונים. חבריך מהתקשורת תקפו אותו על החלטתו להעביר מתקציב סל התרופות, 65 מליון ₪, לטובת טיפולי שיניים לילדים. אנחנו פונים אליך כמי שהביא את עניין הרפורמה לסדר היום הציבורי, מה אתה חושב על המתקפה? האם דעתך על הרפורמה השתנתה?

"אנוכי, ואורנה וילנאי, עשינו תחקיר על רפואת השינים בישראל, התחקיר הראה את פערי המחירים ואת הטירוף של יוקר טיפולי השינים בישראל. את התחקיר הזה הבאנו לח"כ ליצמן יחד עם עצומה של אלפי אנשים, וקואליציה גדולה מאוד של ארגונים חברתיים, שקוראת להכנסת טיפולי השינים לסל הבריאות.

"כמו שהולכים לטיפול אצל רופא עיניים בטן או אוזניים וכו', נזכה גם לטיפולי שינים. הדבר היחיד שצריך לשאול אותו היום למה רק 65 מיליון ₪, למה לא לכלל האוכלוסייה?, למה לקח כ"כ הרבה זמן עד שמישהו אמיץ כמו ליצמן התעורר?, אלו השאלות שצריכות להישאל ולא למה לקחו כסף".

• מה אתה אומר על הטענות של הארגונים החברתיים, לפיהם הכסף נלקח מחולים סופניים, מהם נלקח התקציב שיכול להציל את חייהם?

"אתה טועה ומטעה. לא קמו ארגונים חברתיים, ולא חולים. קמו כמה לוביסטים ופוליטיקאים שהם מדברים מתוך בורות, קמו כמה עיתונאים שאין להם שמץ של מושג וניפחו משהו בלי שום פרופורציה וקשר למציאות".

• ח"כ אריה אלדד זעק חמס, מעל גבי במה זו, ואמר "בפעם הבאה שיבואו חולי הסרטן להפגין מול משרד האוצר אני אפנה אותם ללשכתו של ליצמן"?, מה אתה עונה לו?

"אף תרופה אחת מצילת חיים עוד לא יצאה מסל הבריאות ומסל התרופות, מדברים ומאיימים אבל עדיין לא קורה שום דבר. טיפולי השיניים חייבים להיות חלק מסל הבריאות שלנו. לא רק לילדינו אלא לכולנו.

"אין סיבה בעולם, שגם היא לא אסתטיקה. זה חיים שלמים, זה בריאות, אוכל, עבודה. כמובן שהייתי שמח שהתקציב היה מגיע ממשרד הביטחון ולא מתקציב סל התרופות, תאמין לי שיהיה כסף גם לתרופות כאלו מצילות חיים וגם לטיפולי שינים. כרגע זו דמגוגיה, זו בורות".

• מה שכן מכעיס, מהזווית החרדית, הוא על כך שיש פובליציסטים שטוענים שליצמן עשה את זה בשביל החברה החרדית?

"זה הטיעון הכי אנטישמי ששמעתי בחיי. לי אין ילדים? לערבים אין ילדים? זה קשקוש. זה כ"כ מסולף. רואים איש חרדי, אומרים" 'יאללה בטח החרדים רוצים רק לילדים שלהם'. זה דבר מקומם ודוחה".

• התכנית עברה, אבל הממשלה הודיע על דחייה, אתה חושב שהתוכנית תצא לפועל בסופו של דבר?, אתה מרוצה מהתוצאה?

"אני לא מרוצה בכלל. מה שצריך זה 400 מיליון ולא 65 מיליון ₪. צריך טיפולי שינים לכולם ולא רק לילדים, ואני אהיה מרוצה רק אם אני ואתה ילדינו והורינו נוכל ללכת לרופא שינים בלי להוציא משכנתא".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}