כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשגיח הרב דוד רייכמן זצ"ל

הבוקר נדם לב הארי של המשגיח הנערץ, מבכירי המחנכים החסידיים בדור, הרב דוד רייכמן זצ"ל • בחודשים האחרונים התייסר נוראות בשל המחלה הארורה שנגסה בגופו • מאות תלמידים מבכים

ברוך דיין האמת
ברוך דיין האמת

ברוך דיין האמת. מאות תלמידים התבשרו הבוקר בצער נורא על הסתלקותו בטרם עת של המשגיח הרב דוד רייכמן זצ"ל, לאחר תקופת התייסרות במחלה הנוראה.

ר' דוד זצ"ל היה מבכירי המחנכים החסידיים, ומאות תלמידים התחנכו על ברכיו בחשובות שבין הישיבות החסידיות בארץ, כשביניהם נמנים כאלו שצמחו להיות גדולי הוראה ויושבי על מדין.

במהלך השנים הרביץ המשגיח זצ"ל תורה בישיבות נזר התורה, קרלין ואור תורה בירושלים.

התמסרותו לחינוך הנוער הייתה לשם דבר, כשאת כל ימיו ולילותיו הקדיש להחדרת מוסר ויראת שמים חסידית בתלמידים, כשאלו מצידם משיבים לו באהבה מלא חופניים.

את עיקרי תורתו ומשנתו החינוכית ינק מרבו האדמו"ר מצאנז זצ"ל, בעל ה'שפע חיים', שראה בו תלמיד חביב ואהוב, ואשר הדריכו הדרכה קרובה במלאכת חינוך הנוער. לאחר פטירתו של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצ"ל, התקשר בעבותות אהבה רבה לבנו, האדמו"ר מצאנז שליט"א.

תלמידיו מספרים על משגיח שאהב כל תלמיד כבן יחיד ושהתמסר להחדרת רצינות חסידית ויראת שמים זכה בלב כל תלמיד ותלמיד, כשהוא אינו מתייאש אף מהמאכזבים שבין התלמידים.

תלמידיו,שהתבשרו הבוקר את הבשורה הנוראה מתקשים לעכל כי נפל גיבור בשיא פריחתו. בעודו בגיל העמידה, הסתלק המשגיח הנערץ ועזבם לאנחות.

בחודשים האחרונים התייסר נוראות מהמחלה הארורה שעשתה שמות בגופו הטהור, והבוקר עלתה נשמתו בטהרה לשמי מרומים כשעימו חבלות חבילות של מעשי תלמידים הנובעים מיראת השמים הטהורה שהחדיר בהם מדם ליבו שנדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}