כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ארה"ב: מייקרוסופט לא תוכל למכור את Word

פסיקה סופית של בית משפט בארה"ב קובעת: ענקית התוכנה שוב הפרה פטנט והפעם במעבד התמלילים הפופולארי 'וורד' • על החברה נאסר למכור את התוכנה עד להסרת הפטנט • מייקרוסופט: נערער

Word צילום: יח"צ
Word צילום: יח"צ

כתבה זו, כמו מרבית המילים בעולם הנכתבות באמצעות מעבד תמלילים, נכתבת באמצעות מעבד התמלילים הפופולארי בעולם - 'וורד', מבית היוצר האולטימטיבי של חברת מייקרוסופט.

על פי פסיקת בית משפט בארה"ב, כללה מייקרוסופט בחבילת התוכנה, שימוש בפטנט שרשום על שמה של חברת i4i הקנדית, מה שמהווה הפרה בוטה של זכויות היוצרים של החברה.

לאור זאת, פסק בית המשפט כי על החברה נאסר למכור את מעבד התמלילים החל מה-11 בינואר 2010, אם לא שתשנה את התוכנה כך שלא תכלול את הפטנט האמור.

מייקרוסופט חויבה גם בתשלום פיצויים לחברה הקנדית הקטנה, על סך 290 מיליוני דולרים. זו מצידה לא מסתירה את שביעות רצונה מהפסיקה: "מדובר בצעד חשוב לשמירה על זכויות הקנין הרוחני של ממציאים קטנים", אמר מייסד החברה.

מייקרוסופט הודיעה, כי בעקבות הפסיקה תפעל לשינוי התוכנה עוד לפני תאריך היעד. עוד הודיעה החברה ביהירות: "הציבור יסבול אם תיאלץ החברה להסיר את המוצר מן המדפים". לפיכך, "בה בשעה שאנו פועלים במהירות לטפל בנושא צו המניעה, אנו גם שוקלים את האפשריות המשפטיות שלנו, העשויות לכלול פניה לבית המשפט העליון לבדיקה של הפסיקה".

הקנס מהווה אחוז קטן מהרווחים שמנפיקה למייקרוסופט חבילת אופיס, שוורד נמנית בתוכה, רווחים שהסתכמו ב-2009 בקרוב ל-19 מיליארד דולר, מה שמגחיך קצת את טענתה של ענקית התוכנה על גובה הקנס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}