כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הסיקריקים איימו והגראי"ל לא הגיע

הגראי"ל שטיינמן ביטל ברגע האחרון את השתתפותו באירוע לרגל השקת רשת כוללים בירושלים • מה שהוביל לביטול הפתאומי, הוא ציד-מכשפות שערכה קבוצת 'קנאים', שאיימו לפגוע בראש הישיבה

איימו לפגוע בו. ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן
איימו לפגוע בו. ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן

מה שקבוצת נערים מופרעים ורפי שכל מסוגלים לחולל, גדולי חדלי-האישים וחסרי המוסריות אינם יכולים להראות. מאיימים על רבנים, מהלכים אימים על גדולי הדור ובכך מבטלים תורה וגורמים לאכזבה רבתי בקרב מאות לומדי תורה.

מסתבר שלעיתים האוייב הוא מבית. מי שגורם לביטול תורה המוני ומסב צער וייסורים לגדולי ישראל, אינם פקידים קרחים ופעילים גלוחי-ראש ורושפי שנאה. הם יכולים ללבוש קאפטענע'ס וחלאט ירושלמי ארוך ולהתנהג כאחרוני החוליגנים.

מה עושים כל אותם נערים אחוזי שיעמום, הזקוקים למנת ריטלין מוגברת, בימים שבהם אין הפגנות ואין סיבה ממשית להבעיר פחים, לשרוף צמיגים ולנתץ רמזורים? הסכיתו ושמעו.

הסיפור החל לפני מספר שבועות, כאשר הנהלת ישיבת 'אהבת שלום', אשר מרכזה שוכן ברחוב שטראוס בירושלים, בסמיכות-מקום לבנייני זופניק המיתולוגיים, ארגנה אירוע היסטורי, בו יוכרז על הקמת רשת כוללים חדשה. אל האירוע המיוחד, הנערך בשעות אלה, הוזמן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הישיבה, שאינה אלא רשת כוללים ענפה ששלוחותיה פרוסים בריכוזים חרדיים רבים - התכוננה רבות לקראת המעמד. כאשר הגראי"ל הביע את היענותו להזמנה, לא היה קץ לשמחת האברכים.

האברכים הלומדים ברשת הכוללים 'אהבת שלום' פינו את הערב הזה, בכדי להשתתף באירוע המיוחד, שבו יוכרז על הרחבת גבולו התורה.

אלא שאותם פרובוקטורים, אשר רוממות של קנאות טהורה בגרונם וחרב פיפיות בידיהם המזיקות - החליטה להתנכל לגראי"ל שטיינמן בבואו אל האירוע.

פשקוויל ארסי שהודפס בתוך מרתף ברחוב עין יעקב והופץ בחוצות מאה שערים - קרא לציבור לבוא ולהתנפל פיזית על ראש הישיבה כאשר יתקרב לאזור, ולגרשו מהמקום בבושת פנים.

"הכונו!", הייתה כותרתו של הפשקוויל הנאלח. "רב ה"נח"ל החרדי" מבני ברק אמור להגיע השבוע ביום שלישי בערב ע"י ישיבת אהבת שלום ברחבת זופניק", כתבו הסיקריקים.

"על הציבור לקדם את פניו ולחלוק לו את הכבוד הראוי לו, בקיתונות של שופכין וכיו"ב. גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה. איש בל ייעדר".

מקורביו של ראש הישיבה, שמעו על הפשקוויל ועל ההתארגנות הזדונית, והחליטו שלא לקחת סיכונים. למודים הם אותם סיקריקים במעשי פשע, ואף קו אדום אינו עומד בדרכם.

מקורביו של הגראי"ל נזכרו באותו לילה דרמטי לפני שנים ספורות, בו החליטה אותה קבוצה אלימה להתנפל על הגרי"ש אלישיב בצאתו מהשיעור היומי אותו היה מוסר ב'תפארת בחורים' שבשוק מאה שערים, וזאת בשל פסיקה בעניין הקברים, שלא מצאה חן בעיניהם. תלמידיו של הגרי"ש חילצו אותו בעור שיניו ממהומת הפורעים והעולם היהודי הזדעזע מטירופם של אותם החושבים את עצמם לקנאים.

אי לכך, החליט הגראי"ל שטיינמן להיענות לעצת מקורביו, ולבטל את הגעתו לאירוע.

ההודעה שיצאה מרחוב חזון איש 5, הביאה את ראשי ישיבת אהבת שלום לידי הלם מוחלט. האברכים שייחלו לשיעור הנדיר, אוכזבו עד עמקי נשמתם. אבל אלה כמו אלה הבינו, שאל מול קבוצה סהרורית ובלתי צפויה שכזאת, אי אפשר ליטול סיכונים על גבו של הגראי"ל שטיינמן.

בצעד של הרגע האחרון, החליטה הנהלת הכוללים להזמין את הגרמי"ל לפקוביץ אל אירוע השקת רשת הכוללים. הגרמי"ל, שהקנאים טרם מצאו סיבה ללחום בו, יבוא אל הכנס ויישא מדברותיו.

הנימוק הרשמי שנאמני ביתו של הגראי"ל מסרו בעקבות ביטול ההגעה, היה שבשל פגעי מזג האוויר הוחלט לבטל את השיעור. אולם לכל ברור שמזג האוויר הזה מתייחס למזג של שנאה העלולה הייתה להבעיר את האוויר הירושלמי ולגרום לפגיעה בראש הישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}