כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יש הקפאה טובה: היטל הבצורת הוקפא

הצעת החוק של ח"כי 'דגל התורה', יחד עם ח"כ אמנון כהן מש"ס, עברה בקריאה שלישית: היטל הבצורת יוקפא עד אמצע אפריל. אם נזכה לחורף גשום - תוארך ההקפאה. עוד בחוק: הגדלת כמות הבסיס של המים

גפני, מקלב, וכהן, בדיון  על ההקפאה. צילום: יצחק לב ארי
גפני, מקלב, וכהן, בדיון על ההקפאה. צילום: יצחק לב ארי

מי אמר שהקפאה זה דבר רע? הנה דוגמה להקפאה שהעלתה חיוך גדול אמש על פני נציגינו הנאמנים מ'דגל התורה': הצעת החוק של שני חברי הכנסת, גפני ומקלב, ושל ח"כ אמנון כהן מש"ס, להקפאת היטל הבצורת, עברה במליאה בקריאה שניה ושלישית, וזו, תודו, סיבה למסיבה.

היטל הבצורת, שהיה בעל פוטנציאל להעלאת עלות השימוש במים לסכומים לא מבוטלים, עמד במוקד מאבק נחוש של גפני ומקלב. אמש הצליחו השניים להוביל לאישור סופי של הצעת החוק.

על פי החוק שאושר, יוקפא ההיטל מהראשון בינואר עד ה-15 באפריל, כשבמהלך סוף חודש מרץ תדון ועדת הכספים באפשרות המשך ההקפאה, כתלות בכמות המשקעים שירדו עד אז.

הישג נוסף שהשיגה השלישייה החרוצה, טמון בסעיף בחוק הקובע, כי גם במידה ויחודש ההיטל, תוגדל צריכת המים המינימלית, כך שמשפחה בת ארבעה נפשות תוכל לצרוך 16 קוב במקום 12 כיום.

בנוסף, צרכנים פרטיים שמשלמים על פי שעון-מים המשותף לכמה דיירים, ישלמו רק מחצית מהיטל הבצורת. נכים, ילדים וקשישים יקבלו תוספת של 10 אחוזים, שיחושבו רטרואקטיבית מתחילת נובמבר.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הודיע מעל הדוכן במליאה, כי יפעל לקידום חוק נוסף שיאפשר לדחות לגמרי את ההיטל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}