כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מרגי ליו"ר המועצה הדתית במוצקין: חזור בך!

בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים': שר הדתות יעקב מרגי הורה ליו"ר המועצה הדתית בקריית מוצקין, אבי וייצמן, לחזור בו מההחלטה לסגור את מקווה הטהרה בצפון העיר • מעקב 'בחדרי חרדים'

השר יעקב מרגי. הגיב מהר
השר יעקב מרגי. הגיב מהר

מרגי נכנס לפעולה: בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים' על הגזירה שיצאה מלשכתו של ראש המועצה הדתית בקריית מוצקין, אבי וייצמן, המורה על סגירת מקווה הטהרה בצפון העיר - והסערה שפרצה בעקבותיה, הורה הבוקר (ג) שר הדתות יעקב מרגי מש"ס ליו"ר המועצה לחזור בו מההחלטה.

בצו המועצה הדתית: אין טהרה בק. מוצקין

יו"ר המועצה הדתית, חבר תנועת ש"ס ומינוי של שר הדתות, הורה לפני כשבועיים על סגירת מקווה הטהרה שבצפון העיר "לצורכי התייעלות", כשאוזניו אטומות לשוועת הטהרה מפי בלנית המקווה רינה פינטו, שמחתה בפניו על ההחלטה.

החלטת מרגי באה בעקבות מכתב ששלח רב העיר, הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, אל השר, ובו הוא מגולל את המקרה.

"לאחרונה התקבלו אצלי שמועות כי עומדים לסגור את המקווה בצפון עירנו". כתב הרב. "האמת, שלא האמנתי לשמועות, ובמיוחד שהייתי בטוח שבתור רב העיר, ובתור מי שמתעסק לא מעט בענייני המקוואות, יהיה מי שיודיע לי על כך והנה, הבוקר המציאו לי מכתב מתאריך ט"ו כסלו, החתום ע"י מר א. וייצמן ועו"ד טל – שניהם 'ממונים' על המועצה הדתית בעירנו, בו הם מודיעים לבלנית המסורה הגב' רינה פינטו, על סגירת המקווה.


"למותר כמעט לציין שרבני העיר לא קבלו העתק ממכתב זה , ששוגר לפני יותר משבועיים – כי במה המה נחשבים? סתם נקודה לעיונכם אודות טיב ורמת "הממונים" על המועצות הדתיות.

"כולי זעזוע ומחאה רבתי נוכח המזימה הנוראית הלזו.

"להווי ידוע, כי באמצעות המקווה הנ"ל הבאנו המון נשים להתקרב לענייני טהרת המשפחה.
כמו כן, עשרות נשים שאין להן רכב מגיעות למקווה עקב קרבת מקום מגוריהן למקווה היפה והמכובד הזה, ובמיוחד חיוני הדבר בשבתות וחגים.

"היות ואני מכיר את הנפשות הפועלות, אני כבר עתה מתכונן שיטיחו לעומתי לאמור: "האם אתה מוכן לוותר על עשרות אלפי הש"ח שנגזלו (סליחה: 'קוזזו'...) ממך במהלך השנים הבאות ב'מחיר' השארת המקווה על מכונו?", ובכן, תשובתי היא כן!! אני מוכן לוותר, ובלבד שהמקווה לא ייסגר.

"שורות אלה נכתבות כאשר עוד לא יבש השמן ממנורות החנוכה – המזכירה לנו שהיו כבר בעבר כאלה שנלחמו בנימוק כזה או אחר בטהרתן של בנות ישראל. ואוי לנו שכך עלתה בדורנו". כותב הרב במכתב שהעתק ממנו נשלח לנשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף.

כאמור יעקב מרגי הגיב ומהר - הבוקר הוא מורה לוייצמן, בתוקף סמכותו כשר הדתות, לחזור בו מהחלטתו, ולהשאיר את המקווה פתוח לטהרת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}