כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרבנים לא הוקמו מקבריהם

לאחר המבוכה שנגרמה ל'המבשר', שפרסם כרוז שחלק מהחתומים עליו נפטרו - מתברר שהחתימות אותנטיות: הם אכן חתמו לפני פטירתם, אלא שעורכי העיתון שכחו לציין זאת • כל הפרטים והמסמכים

חתם על המכתב. הגרב"צ ליפסקר זצ"ל
חתם על המכתב. הגרב"צ ליפסקר זצ"ל

במערכת של עיתון שלא הוקם לפני פחות משנה, מקובל לבדוק נתונים לפני פרסומם. במערכת של עיתון צעיר העושה צעדים ראשונים, לומדים מטעויות.

טעות כזאת אירעה הבוקר ליומון 'המבשר' השייך לחבר הכנסת מאיר פרוש ומשמש כשופרו.

אתמול, שעות אחדות לפני סגירת הגיליון, נשמעה צהלה מקצה רחוב המגיד ממזריטש בביתר עילית ועד קצהו. אל תיבת המייל של מערכת 'המבשר' נחת מכתב בלעדי, חתום בידי גלריה נכבדה של רבני ערים, התומכים בגר"י שיינין, מרבני אשדוד, שסירב להעניק תעודת כשרות למסעדה בבעלות מסיונרית, והסתבך בביקורת בג"צית נוקבת.

בירור קצר העלה, שהמכתב הגיע למערכת 'המבשר' בבלעדיות מוחלטת. 'המודיע', האח הגדול והוותיק, נשאר מאחור, ולא הצליח לשים את ידו על המכתב.

תופעה ביומונים: מסרים מעולם האמת

אם בכל מערכת עיתון שמחים וצוהלים על כל חומר, מידע או מסמך בלעדי שהעיתון המתחרה לא הניח עליו את ידו - הרי שכאשר אמורים הדברים כלפי מלחמת המודיע והמבשר - התופעה הזו עולה לדרגת אומנות של ממש.

הנה, שוב אנו מעניקים נוק-אאוט קטן לאנשי יהודה המכבי, ציינו במערכת בסיפוק, ואצו-רצו אל עמדת הגרפיקאי, שימקם את המודעה במקום בולט בעמוד הראשי.

אלא שנתון אחד לא נבדק: התאריך שהמכתב נושא, הוא חג החנוכה האחרון, ואילו שניים מהרבנים החתומים על המודעה הנושאת את התאריך הנ"ל, עלו למנוחת עולמים בתחילת השנה.

וכך יצא לדרכו המכתב שגרם מבוכה לא קטנה לעיתון 'המבשר'. כאן ב'בחדרי חרדים', ובכלי תקשורת נוספים, פורסמו הדברים, ואנשי יהודה המכבי צהלו ושמחו, משל התארך חג המכבים בעוד שלושה ימים.

ברחוב המגיד ממזריטש שררה מבוכה לא פשוטה. הם ידעו אל נכון כי פעלו בתום לב, ולא גייסו רבנים מעולם האמת. אז איפה כאן הטעות?

בירור קצר העלה, שרבני הערים, רבי בן ציון ליפסקר, רבה של ערד, והרב וינגרטן, רבה של בת ים, זכר צדיקים לברכה, אכן חתמו על מכתב דומה, בו תמכו במאבקו של הרב שיינין מאשדוד.

שני הרבנים, שכבר הספיקו לעזוב בינתיים את ארץ החיים, חתמו על מכתב התמיכה בימי בין המצרים של השנה שעברה, כאשר המאבק המשפטי היה בתחילתו, זמן קצר לאחר שבית המשפט העליון חיווה את דעתו לראשונה בעניין ומתח ביקורת על הרב שיינין.

המכתבים המקוריים, ששוחררו הערב מוועד הפעולה שהקימו מקורביו של הרב שיינין, מאמת את טענת 'המבשר', לפה לא נעשתה כאן כל רמייה, ושני הרבנים אשר מנוחתם עדן אכן חתמו על המכתב, שגרסתו הראשונית.

על המסמכים המקוריים, אכן חתומים הרבנים ליפסקר ווינגרטן, ונוסח המכתבים זהה לנוסח הסופי שפורסם הבוקר.

לאחרונה, עם התעוררות המאבק לקראת ההתערבות הבג"צית היום, נוספו עוד חתימות. ולכן, המכתב הסופי נשא את התאריך של ימי החנוכה, בעוד שלפחות שניים מהרבנים חתמון עליו בימי בין המצרים.

'המבשר' ניצל בעור שיניו. אלא שאם עורכי העיתון, הלהוטים אחר כל 'קול קורא' שמתגלגל לפתחם, היו טורחים לציין את העובדה הזו בדך כלשהי, הרי שגם המבוכה הזמנית הזו הייתה נחסכת מהם.

והרבנים הגאונים זצ"ל ינוחו בשלום על משכבם. איש לא הפריעם ממנוחתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}