כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב מצגר: החלטת הוותיקן פוגעת ומכאיבה

"קשה יהיה לנו להמשיך את הדיאלוג הבין-דתי, כאילו לא נפגענו", אומר הרב מצגר ל'מהדורה המרכזית' של 'קול חי', בעקבות החלטת הוותיקן להכיר ב"ערכו הנשגב" של האפיפיור פיוס ה-12 • להאזנה

החלטה פוגעת: הרב מצגר
החלטה פוגעת: הרב מצגר




"אני מביע בזאת מורת-רוח מההחלטה הזאת. קשה יהיה לנו להמשיך את הדיאלוג הבין-דתי, כאילו לא נפגענו כלל", אמר הגר"י מצגר במהלך ראיון ב'מהדורה המרכזית' של 'רדיו קול-חי', בעקבות החלטת הוותיקן להכיר ב"ערכו הנשגב" של האפיפיור פיוס ה-12.

"זוהי דרגה אחת לפני דרגת 'קדוש' והיא יוצרת מצב מאוד מכאיב לעם היהודי. יש היסטוריונים הטוענים כי שתיקתו של אותו אפיפיור הייתה שתיקה רועמת בזמן רציחתם של 6 מיליון היהודים מבני עמנו. גם אם ישנם שאומרים שהאפיפיור עשה זאת מסיבות טקטיות, ורצה להציל אנשים בשקט, אין ספק שהעניין הזה שנוי במחלוקת.

"כשמדובר על רצח של עם והדת היהודית, אם מבקשים לתת לו אות של כבוד זה פוגע ברגשות שלנו...הרב יצחק הרצוג, בתור רבה הראשי של ארץ ישראל, ביקש ממנו לאחר השואה לשחרר את כל הפליטים היהודים בכנסיות ולהעלותם לארץ-ישראל. האפיפיור חייך אליו, אבל לא נענה לבקשתו... אחרי שיקבל דרגת קדוש - כל ביקורת שנבקר את אותו אפיפיור אסורה לפי הדת הנוצרית".

הגר"י מצגר חשף בראיון, כי בחודש הבא אמור האפיפיור הנוכחי, בנדיקטוס ה-16 להגיע לביקור היסטורי בבית-הכנסת הגדול ברומא. "אני יודע שהקהילה היהודית ברומא שוקלת כעת אם לקיים את הביקור והם מתייעצים איתנו גם בעניין הזה.

"קשה יהיה לנו להמשיך את הדיאלוג הבין-דתי כאילו לא נפגענו כלל. זה לא יכול לקרות כך. צריכים להמשיך את הדיאלוג, אך לא נוכל לומר שהמשך הדיאלוג שלנו עם הכנסייה הנוצרית יהיה כאילו לא קרה שום דבר וכאילו לא נפגענו", אמר הרב מצגר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}