כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בן שלמה נגד טננבוים • עימות נוקב

תלמידות סמינר בב"ב, משמשות בנות-ערובה למאבקים עכורים, ולדרישתם של עסקנים לתפוס את השליטה • העירייה החליטה להתערב לטובת העסקנים ולעכב את התקציב • ר' רפאל בן שלמה: "נילחם!"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



לפעמים הלב מתפלץ לנוכח שערוריות הזועקות לשמים. אחת השערוריות היותר גדולות, מתרחשת בימים אלו בבני ברק. מאבקי שליטה בלתי נגמרים ומלחמות המונעות מאינטרסים צרים לכאורה - משליכים ישירות על עשרות בנות סמינר, המשלמות מחיר כבד, כבד מאוד, כתוצאה ממאבקי השליטה שהממונים עליהם מנהלים בינם לבין עצמם.

בבני ברק קיים סמינר מיוחד, 'פעמי רחל' שמו. הסמינר, הוקם על ידי הרבנית חנה שינקר ע"ה, עבור בנות המוגדרות 'נושרות', עקב העובדה שהן לא התקבלו לסמינרים הרגילים.

הסמינר המיוחד, חולל גדולות ונצורות לאורך שנות קיומו. הוא קלט אל זרועותיו מאות נערות שחייהן הרוחניים ניצלו, פשוטו כמשמעו, בזכות החינוך שקיבלו בסמינר, שידע לא להבדיל בין עדות, צבעים ורקעים. כולן התקבלו בחיבה על ידי המייסדת והמנהלת, הרבנית שיינקר, ורכשו מלוא החופן יראת שמים.

עד לפטירתה של הרבנית שיינקר.

מאות התלמידות עוד לא הספיקו לעכל את פטירתה של המנהלת המסורה, וכבר החלו מאבקי השליטה.

בעוד שאנשי הצוות הוותיקים בסמינר מבקשים להמשיך ולנהל אותו - מספר עסקנים חיצוניים שחמדו להם את ניהול הסמינר, החליטו להתערב בניהול המוסד, ובעצם לתפוס שליטה על מושכות ההנהלה.

הצוות הקיים ובני משפחתה של הרבנית שינקר, לא יכלו לשאת את ההשתלטות המקוממת. הם נאחזו בקרנות מזבח הניהול המגיע להם בצדק, ובתחילה נראה היה כי הם מצליחים במאבקם.

אלא שמאבק השליטה לא הסתיים. עיריית בני ברק החליטה להתעבר על ריב לא לה, והעבירה מסר כי התקציב ממשרד החינוך יעוכב עד להחלפת ההנהלה.

הסיבה הרישמית לא נמסרה על ידי העירייה. לטענת ההנהלה הוותיקה, כל הבקשות להיפגש עם ראש העיר נדחו על הסף. והתלמידות, הן משמשות כבנות ערובה למאבק הלא ברור הזה, בו אין אפשרות לדעת מי נגד מי.

יו"ר ועד ההורים של הסמינר, רפאל בן שלמה, מדבר בכאב ובכעס על 5 חודשים בהם לא קיבלו המורות את שכרן, בשל פוליטיקה עכורה של עסקנים.

לדבריו, הגר"ח קנייבסקי הורה שלא להחליף את ההנהלה, והעירייה הולכת נגד דעתו של הגר"ח.

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, מגיב: "דיברתי עם ראש העיר בנושא. אין קשר לעסקנים. ההנהלה הזו לא מתאימה מבחינה מקצועית. ביום שתוחלף ההנהלה, נזרים את הכסף".




מקור: קול הציבור

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}