כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נועם שליט מבקש: פגישה דחופה עם הגר"ע

בעוד השביעייה חצויה, והחלטה על עסקת שליט טרם התקבלה, מבקש הערב נועם שליט להיפגש בדחיפות עם הגר"ע יוסף • מה מבקש נועם מהגר"ע? מה ענו לו? ומתי תתקיים הפגישה? • כל הפרטים

נועם שליט אצל הגר''ע יוסף. צילום ארכיון
נועם שליט אצל הגר''ע יוסף. צילום ארכיון

בעוד 'הליך קבלת ההחלטות' עדיין נמשך, עומדים בני משפחת שליט, ממול ללשכת ראש הממשלהף וכוססים ציפורניים בעצבנות. נועם שליט יצא לאמצעי התקשורת, ובקול שקול אמר: "אני לא פסימי ולא אופטימי". מי שיודע לקרוא בין השורות, ולזהות את סממני הקול של מי שהפך בחודשים האחרונים לסמל לאומי מבין, כי אם בשעה זו, הוא לא פסימי, הרי שהדבר מעיד בעדות השווה יותר מאלף רוצחים, על התקדמות העסקה לשחרור הבן הנעדר.

כך או כך, נאחזים אנשי שליט בכל שביב של תקווה. הדיונים החוזרים נשנים ומשתלשים של 'השביעייה הסודית', העומדת לפני החלטה, אולי ההחלטה הקשה בתולדותיה.

נועם שליט מתרוצץ ביממה האחרונה בין משרדי הממשלה, כאחוז תזזית. הידיעות על כך שקיים תיקו בין חברי השביעייה, לא נתנו לראשו הכבד משלוש וחצי שנים של ציפייה דרוכה, רגע של מנוחה. מי שאמור להכריע בתיקו שנוצר, הוא דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנוטה לחטוף כאבי ראש בשעות של החלטה גורלית.

הדיון הבא של השביעייה נקבע לשעות הערב המאוחרות, ויודעי דבר אומרים הערב לבחדרי חרדים' כי נטיית ליבו של בנימין נתניהו היא לתמוך בעסקה, ולהחזיר את החייל הביתה.

אך גם ידיעות אלו לא מצליחות להרגיע את משפחת שליט, שנמצאת בימים נוראיים של אי ודאות. בני המשפחה ביקשו מאנשי ביתו של הגר"ע יוסף לקבל אותם לפגישת חירום עוד הערב. הפגישה אותה הם רוצים לקיים, נועדה ללחוץ עוד טיפה על אלי ישי, שבני המשפחה מקווים שיציג עמדה נוקשה בפגישה הבאה, וכבר אמרו חז"ל: אין מזרזין אלא למזורזין. כמובן, שברכה חמה מגדול הדור, אינה חוזרת ריקם ביום מתוח מעין זה שעבר על בני המשפחה.

מביתו של הגר"ע, התקבלה אמנם תשובה מגומגמת. "הרב לא מרגיש טוב", שמע נועם שליט מבעד לאפרכסת. אך ככל הנראה יתאמץ הרב לקבל את בני המשפחה, למרות חולשתו הרבה.

לאחר טלפונים שהוחלפו בין הצדדים הוחלט, כי הפגישה תתקים מחר (ג') בבוקר מיד לאחר תפילת שחרית.

מה יעלה בגורל העסקה?, והאם גלעד שליט יזכה לחונן את עפר הארץ כבר בימים הקרובים?, הערב הזה, יש סיבה טובה להניח, שהתשובה על השאלה שמרחפת שלוש וחצי שנים בחלל האוויר, תהיה חיובית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}