כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההסדרניקים כבר לא עושים שריר

מכל איומי הציונות הדתית נגד החלטת שר הביטחון בענין ישיבת ההסדר הר ברכה, לא נשאר כלום • רבני הציונות הדתית למשרד הביטחון: לא נציב שום אולטימטום • ברק בתגובה: הר ברכה לא תחזור להסדר

אהוד ברק, נחוש בהחלטתו
אהוד ברק, נחוש בהחלטתו

ההסדרניקים מתקפלים, שר הביטחון נשאר איתן בעמדתו. סאגת ישיבת הר ברכה ושר הביטחון, קיבלה אמש תפנית מפתיעה: לאחר פרסומים על הפגנת שרירים של ראשי ישיבות ההסדר ומנהיגי הציבור הציוני דתי, נפגש אמש יו"ר ועד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן עם שר הביטחון אהוד ברק ועם סגנו מתן וילנאי.

בפגישה הבהירו השניים לרב כי החלטת השר היא סוף פסוק וכי ישיבת הר ברכה לא תשוב להיות חלק מן ההסדר בין צה"ל לישיבות.

כזכור הורה השר ברק, להוציא את הישיבה מההסדר בשל סירובו של ראש הישיבה הרב מלמד לחתום על מסמך המגנה סרבנות מימין.

השר הבהיר לרב דרוקמן כי "צה"ל יהיה מחוץ לוויכוח הפוליטי ואין על כך שום פשרות. ההחלטה בעניין הפסקת ההסדר בין צה"ל לישיבה בהר ברכה שרירה וקיימת".

הרב דרוקמן, לעומת זאת, הבהיר בפגישה כי בכינוס ראשי הישיבות ביום א' לא יוצב שום אולטימטום לשר הביטחון. "אנו רואים בשירות במערכת הביטחון את אחד מעיקרי תפיסת עולמינו ואיננו מתנים זאת בכלום", אמר הרב.

ובעוד השר ברק איתן בדעתו, מגלים ראשי הציבור הימני שהתבטאו בחריפות נגד החלטת השר, כי אין כוחם אלא בפיהם וכי הציבור שבשמו הם מדברים לא ממש עומד מאחוריהם.

אמש חתמו עשרות צעירים דתיים לאומיים בוגרי ישיבות הסדר, על עצומה הקוראת לרב מלמד שלא להסכים להנפת שלטים ולסרבנות במסגרת הצבא, ולשר הביטחון שלא לנקוט בצעדים קיצוניים בנושא.

"אנו קוראים לשני הצדדים שלא לאמץ התנהלות קיצונית שתעמיק את הקרע. לרב מלמד אנו קוראים לאמץ את העמדה של ועד ראשי ישיבות ההסדר, המתנגדת להפגנות פוליטיות ולהנפת שלטים בתוך צה"ל, ולשר הביטחון אנו קוראים שלא לנקוט צעדים קיצוניים ולדעת להכיל את מגוון עמדות רבני ישיבות ההסדר", כתבו החיילים בוגרי הישיבות

חיילי ההסדר הבוגרים מזהירים במסמך כי "ההחלטה הנוכחית על סגירת מסלול ההסדר בישיבת הר ברכה מזיקה גם לצה"ל וגם לישיבות ההסדר, היא עלולה לגרום לשוליים הקיצוניים להתרחב ולהתעצם ולפגוע במרקם חיינו".

במקום זאת, בטרימנולוגיה אופיינית וברוח ימי החנוכה, הם ממליצים "להוסיף אור".

בנימה חיובית מסיימים הבוגרים את מכתבם וכותבים: "נמשיך לתרום למדינה בלימוד תורה, בשירות בצבא הסדיר והמילואים, ובקידום המשימות החברתיות החשובות העומדות לעשות ככל אשר ביכולתנו כדי לשמר את המרקם הערכי והחברתי עליו מושתת הצבא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}