כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מסר דינו לשמים, והאסונות החלו • מזעזע

סיפור נורא מטלטל את הקהילה באשדוד: אברך שהורחק מהשטיבל, הטיח בוועד כי הוא מוסר את דינו לשמיים • מה קרה לחברי הוועד? • ולמה התכנסו בי"ד רבני הקריות באישון ליל? • פרסום ראשון

צילום אילוסטרציה: יצחק לב-ארי
צילום אילוסטרציה: יצחק לב-ארי

סיפור קשה מטלטל בימים האחרונים את הקהילה החרדית בעיר אשדוד. האירוע, שעבר בימים האחרונים בין החסידים מפה לאוזן, מעורר מחשבות נוגות, ביחסינו כלפי האחר, והתוצאות שיכולות להיגרם עקב התנהגות לא הולמת.

ומעשה שהיה כך היה, אברך המשתייך לחסידות ידועה בעיר, קיבל בשבוע שעבר הודעה מוועד השטיבל בו הוא מתפלל, כי עקב מאורע בעייתי בו היה מעורב על פי החשד, חברותו בשטיבל מבוטלת, וכי הוא נדרש ללכת לדרכו, לחיים ולשלום.

האברך המסולק לא ידע את נפשו. הוא חש עצמו נפגע קשות מההודעה שלטענתו, לא הייתה מוצדקת. הוא התקשר לחברי הוועד כשכולו נסער, ואמר להם: "איני מוחל לכם. אך מכיוון שאין בידי לעשות מאום, אני מוסר את דיני לשמיים, ושם יעשו עמכם חשבון".

חברי הוועד, הבינו את כאבו, אך לאחר התייעצות משותפת, החליטו כי אין מקום לחזור מההחלטה, הנשארת בעינה. האברך נשאר בחוץ, עם כאבו בליבו.

שעות ספורות לאחר השיחה, נפגע אחד מחברי הוועד בתאונת דרכים באורח בינוני. הוא אושפז בבית החולים, שם הודיעו לבני המשפחה, כי הוא ייאלץ לעבור שיקום ארוך ומתיש, כשלא בטוח שלאחר הטיפול הוא יחזור לאיתנו הראשון.

לא עברו ימים ספורים, ואשתו של החבר השני בוועד, אושפזה בבית החולים, כשהיא סובלת ממיחושים שונים, והרופאים המטפלים אינם מצליחים לעלות על הבעיה המדויקת.

החבר השלישי והאחרון, ראה כי כלתה אליו הרעה, רץ לרבני העיר, וסיפר להם על המקרים המזעזעים, שאירעו לאחר שהתקבלה ההחלטה בענינו של האברך המסולק.

רבני העיר שמעו והזדעזעו. הם קראו לאברך, וביקשו ממנו למסור את מחילתו בפני בית הדין של רבני הקריות.

האברך, שנדהם לשמוע מה אירע בעקבות 'מסירת הדין' לשמיים, נבהל, והביע את הסכמתו להכריז בלב שלם על מחילה גמורה לשלושת חברי הוועד.

עוד באותו ערב, כונס בית דין צדק של רבני הקריות, ושמע מהאברך כי הוא מוחל בלב שלם על הפגיעה בו. לאחר שהדיינים הכריזו בפני שלושת החברים: 'מחול לכם, מחול לכם, מחול לכם!, נרגעו הרוחות, והצדדים התפייסו.

אחד מחברי הוועד, אמר לאחר קבלת המחילה, כי כעת הוא למד עד כמה צריך לחשוב לפני כל קבלת החלטה, מוצדקת ככל שתהיה, ועד כמה השפעה יש לדיבור של אברך פגוע בפני ריבונו של עולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}