כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'מלחמת השבילים' מסלימה

המאבק על שבילי האופניים בויליאמסבורג מסלים: רוכבי אופניים מתכננים רכיבת מחאה פרובוקטיבית, בעקבות מחיקת השבילים בשכונה. ארגוני הרוכבים הממוסדים: פגיעה ברגשות מזיקה למאבק

רוכבים ומוחים. אילוסטרציה
רוכבים ומוחים. אילוסטרציה

חילוקי דעות בתוך ארגוני רוכבי האופניים בניו-יורק, בשל המחאה הפרובקטיבית המתוכננת נגד התושבים החרדיים של שכונת ויליאמסבורג.

לאחר שצבעו באישון לילה את סימוני שבילי האופניים, שנמחקו בלחץ ציבור מתושבי השכונה, מתכננים רוכבי האופניים רכיבת מחאה פרובוקטיבית, המכונה בשם 'נסיעה חופשית', ומתכוננת כך שתפגע פגיעה עמוקה ברגשות תושבי השכונה.

קיום הרכיבה, שגם כך מוטל בספק, בשל מזג האוויר הסוער השורר בניו-יורק, זכה לגינויים גם מארגוני הרוכבים הממוסדים בניו יורק. "הארגון שלנו אמנם מתנגד, מסיבות בטיחות, למחיקת סימוני השבילים משכונות בעיר", אומר מנהל בארגון תחבורה אלטרנטיבית בעיר. "אבל הפתרון הוא בהסברה, לא בפרובוקציות הפוגעות ברגשות התושבים".

דוברים מארגונים נוספים התבטאו בחריפות נגד המחאה הפרובוקטיבית: "מחאה שתרחיק תושבים איש מרעהו, רק תזיק למאבק שלנו. השבילים חיוניים לבטיחות, אבל כך גם שיתוף פעולה".

נציגים מהקהילה החרדית בשכונה, מסרו לתקשורת כי התנגדותם לשבילים אינה נובעת מבעיות צניעות, אלא בשל בעיות בטיחות באינטגרציה בין האופניים לכלי הרכב בכביש.

דוברו של ראש העיר, מייקל בלומברג, מסר כי הסכמתו של ראש העיר למחיקת השבילים היא בשל קיום של שביל אחר סמוך לשכונה, כך שלא קיימת פגיעה ברוכבי האופניים.

קישורים:
גוועלד, אופניים!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}