כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עוד חוזר החיוך • 'אפריקה ישראל' מזנקת

יום דרמטי בבורסה באחד העם: בעקבות ההסדר שגובש בין 'אפריקה ישראל' למחזיקי האג"ח, זינקה מניית החברה בשיעור חד של 24.11 אחוזים • מחר עתיד בית המשפט לאשר את ההסכם

סיבה לחייך.  לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
סיבה לחייך. לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

לר' לוי לבייב יש סיבות טובות לחייך הערב. חברת 'אפריקה ישראל', החברה שבבעלות הטייקון החרדי מבני-ברק, מראה סימנים ברורים של יציאה מהמשבר העמוק שקרקע את החברה בחודשים האחרונים.

ככל שהדבר תלוי במשקיעים ברחוב אחד העם, העם אמר את דברו - ובחר בלבייב להמשיך ולהנהיג את תאגיד הענק. בראלי מהאגדות, טיפסה היום (א) מניית 'אפריקה ישראל' בשיעור חד של 24 (!) אחוזים במהלך יום המסחר.

המניה התחילה את יום המסחר בפיזוז ירוק על מסכי הבורסה, וזמן קצר לאחר פתיחת המסחר כבר זינקה במניה בשיעור של שבעה אחוזים, וככל שהתקדם היום ועימו הבשורות מלשכות אנשי המשפט והעסקים בהם היו ספונים לבייב ואנשיו, כשהם מלהטטים בין משקיעים לבנקים, ובין אלו לשופטת הקשוחה, ורדה אלשיך - הוסיפה המניה וטיפסה עוד ועוד לנגד עיניהם המשתאות של הסוחרים.

ההסכם בין החברה למחזיקי האג"ח, שעדיין לא אושר על-ידי בית המשפט קובע, כי מחזיקי האג"ח הקצרות יפוצו במזומן בשיעורים משתנים. מחזיקי סדרה ט' שזמן פירעונה ב-2009, יפוצו בסך של 200 מיליון שקלים, ומחזיקי אג"ח שזמן פירעונו ב-2010 יקבלו פיצוי במזומן של 100 מיליון שקלים.

להסכם ההבנות שהושג מתנגד בית ההשקעות 'פסגות', אולם עמדתו הינה עמדת מיעוט וההערכות בשוק ההון הן שבית המשפט יאשר את הפשרה.

העלייה המסחררת שהשיבה את הצבע ללחיי לבייב ואנשיו מהווה הבעת אימון של השוק באיתנות החברה ובמנהיגותו של לבייב. הערת ה'עסק חי' שניתנה לפני פחות מחודש לחברה, נדמית עכשיו כחסרת משמעות.

מחר עתידה השופטת אלשיך להכריע הכרעה סופית בנידון, הכרעה שלאחריה יוכל לבייב להתחיל בשיקום החברה ולצאת לדרך חדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}