כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מסבים בסעודתו של אותו נשיא • סיקור

לאור נרות דולקים, התקיימה אמש מסיבת החנוכה המסורתית בבית הלבן • בין המוזמנים: 2 עסקנים חסידיים • הנשיא הרשים בנאום על נס פך השמן • מנהיגים יהודיים מתחו ביקורת על צמצום המסיבה

אובמה. הפגין ידע
אובמה. הפגין ידע

ארוחותיו של הנשיא אובמה לא מפסיקות, כמו כל דבר שקשור באיש הזה, לספק כותרות. בחודש שעבר היו אלו זוג גמלאים שבטעות הוזמן לארוחת בוקר עם הנשיא ובשבוע שעבר היו אלו זוג פליטי טלוויזיה, רודפי פרסום, שהצליחו להתגנב לארוחת ערב עם הנשיא.

למסיבת החנוכה שהתקיימה אמש בבית הלבן, הוזמנו שוב שני אורחים מפתיעים. הרב יצחק ורצברגר מויליאמסבורג והרב חנינא שפרלין מקראון-הייטס. השניים, המוכרים כעסקנים בקהילותיהם, הסבו לארוחה כיד הנשיא, שעל כשרותה היה אמון הרב לוי שמטוב, שליח חב"ד בוושינגטון.

למסיבת החנוכה של הנשיא הוזמנו השנה 400 מוזמנים בלבד - לעומת 800 שהיו מוזמנים באו]ן קבוע בתקופת הממשל הקודם, תחת הנשיא בוש.

ההערכות הן כי הסיבה לצמצום במספר המוזמנים, בא כחלק מהמאמץ לחסוך בהוצאות הבית הלבן. אולם מנהיגים יהודיים בכירים מתחו ביקורת על ההחלטה לצמצם את מספר המוזמנים, בטענה כי מדובר בזלזול של אובמה בקהילה היהודית.

אחד המבקרים, טבי טרוי, שעזר לארגן את מסיבת החנוכה השנה, השווה, בראיון עם סוכנות הידיעות היהודית JTA, את צמצום המסיבה ללחץ שהפנה הממשל של אובמה כלפי ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, או להענקת מדליית החירות למרי רובינסון, אשר ניהלה ב-2001 את הוועידה הבינלאומית נגד גזענות, שבה נשמעו התבטאויות נגד ישראל.

מנהיגים יהודיים אחרים לעגו לדיון שהתפתח סביב הביקורת היהודית בנושא ואמרו כי "אנשים כאלה נראים מעט שטותיים, המוניים ומטופשים כשהם עושים מזה עניין גדול".

במסיבה עצמה, לאחר הדלקת נרות בחנוכיה עתיקה מפראג של המאה ה-19, נאם אובמה על גבורת המכבים והרשים את האורחים בסיפורי נס פך השמן.

הנשיא הסתפק בלחיצת יד לכל אורח, בניגוד לבוש שנהג להצטלם עם כל אחד. למרות זאת הרגישו האורחים מאד בנוח במחיצתו. "הוא התנהג ממש כחלק מהקהילה שלנו" אמרו אורחים שהשתתפו באירוע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}