כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נמצא שלט הגיהנום

הרשויות הפולניות הודיעו הלילה כי מצאו את השלט שהתנוסס מעל שערו של הגיהנום באושוויץ • השלט נמצא כשהוא חתוך לשלשה חלקים • חמישה חשודים נעצרו בחשד למעורבות בגניבה • הגניבה משעבדת

פתחו של גיהנום. צילום : ויקיפדיה
פתחו של גיהנום. צילום : ויקיפדיה

שלושה ימים לאחר שנגנב השלט המפורסם בעולם, שהעביר צמרמורת במליוני לבבות, נמצא השלט שנשא את הכיתוב האירוני Arbeit macht frei (העבודה משחררת) על ידי המשטרה הפולנית.

השלט, שמאות אלפי יהודים צעדו בשנות האימה והמוות תחתיו לדרכם האחרונה, לעקידה על קידוש ה', במוות אכזרי בידי הנאצים הארורים ומשתפי הפעולה הפולנים, נגנב בשבוע שעבר ונמצא הלילה כשהוא חתוך לשלושה חלקים.

הרשויות הפולניות שנתפסו בקלונם לאחר שהזניחו את שמירת האתר המקולל, הקציבו משאבים רבים לאיתור השלט.

בשבת הודיעה פולין כי תעניק פרס כספי למי שיספק מידע שיביא להשבת השלט בשווי העומד על 115,000 אלף זלוטי (כ-39 אלף דולר), הפרס הוצע על ידי הנהלת המוזיאון, המשטרה ותורמים אנונימיים.

בהודעה שפרסם נשיא פולין לאחר הגניבה נאמר: "אני מזועזע וזועם מגניבת אחד הסמלים של הציניות והאכזריות של הנאצים. יש לעשות הכול על מנת למצוא את האחראים ולהענישם אני קורא לכולם לסייע לרשויות החוק".

פולין הורתה גם להגביר את הבדיקות במעברי הגבול שלה, בניסיון למנוע את העברת שלט הברזל אל מחוץ לתחומי המדינה. שר הפנים הפולני הורה לתשאל את כל העדים והחשודים בפרשה, ולהגביר את האבטחה גם בנמלי התעופה.

כאמור, הלילה נמצא השלט, כשהוא מבותר לחלקים. עדיין לא ברור מה היתה מטרת הגניבה, והאם מדובר בניסיון להכחיש את קיומה של השואה ולהקטין את ממדיה האיומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}